ΚΑΤΟΙΚΙΑ
Η προσιτή πολυτέλεια που μεταμορφώνει
Εδώ και καιρό οι designers – decorators στην προσπάθεια τους για εύρεση νέων υλικών έχουν στραφεί στο γυαλί.
Γυαλί με αμμοβολή για γυάλινες οροφές, γυαλί ο με σχέδια για διαχωριστικά και πόρτες διαδρόμου, γυαλί τριπλεξ με χρώμα δηλ διπλό γυαλί κι ενδιάμεσα τους μια μεμβράνη η οποία έχει χρώματα η και σχέδια.
Το τελευταίο είδος το τριπλεξ είναι αυτό που μεταμορφώνει επιφάνειες επενδύοντας τοίχους κατασκευές από γυψοσανίδα μπαίνει ακόμη και σε εξωτερικές επενδύσεις δοκαριών κολόνων σε προσόψεις προσδίδοντας πολυτέλεια και λάμψη. Έχει την ιδιότητα να είναι πολύ ασφαλές λόγο της μεμβράνης που σε περίπτωση θραύσης συγκρατεί τα κομμάτια του στην θέση τους όπως σε ένα παρμπρίζ αυτοκίνητου.
Επίσης έχει το πλεονέκτημα πως δεν διαβρώνεται από την υγρασία και κρατάει το χρώμα του αναλλοίωτο στην ηλιακή ακτινοβολία πράγμα που δεν συμβαίνει με τα πλαστικά ακρυλικά χρώματα ακόμη η στις ξύλινες επενδύσεις η τις επενδύσεις από γυψοσανίδα.
Η χρήση του είναι διαδεδομένη ακόμη και σε στηθαία βεραντών η σε σκάλες άλλοτε σαν κιγκλίδωμα άλλοτε ολόκληρη η κατασκευή της σκάλας πάτημα –ριχτή με ειδική επεξεργασία είτε στο ίδιο το υλικό ώστε να μην είναι ολισθηρό είτε σε συνδυασμό ούτως ώστε αυτό να χωνευτεί σε μεταλλικό σκελετό
Καθρέφτες
Ο καθρέφτης μεγαλώνει τους χώρους όπου μπαίνει. Μπορεί να πλαισιωθεί με κορνίζες ξύλινες η γύψινες αλλά και σε συνδυασμό με χρωματιστό γυαλί πετυχαίνει να εντυπωσιάσει σε συνδυασμό με το πολύ φτηνό κόστος του.
Βιτρό
Κομμάτια γυαλιού συνδέονται με το καλάι το υλικό που ενώνει μεταξύ τους τα γυαλιά σε διάφορες παραστάσεις χρωματιστά και μη σχέδια αποκτούν εικαστικό ρόλο στον χώρο κάνοντας ασήμαντα παράθυρα έργα τέχνης ασήμαντες πόρτες κέντρο προβολής του σπιτιού.
Υπάρχουν τριών ειδών γυαλιά που χρησιμοποιούνται στο βιτρό, Μπαρόκ, Οπαλίνες, Κατεντραλ. Αυτά τα τρία είδη μαζί με γυάλινες χάντρες αποτελούν τα κύρια συστατικά του.
Η μοντέρνα απόδοση του κι εξέλιξη του προσδιορίζεται όμως και από νέα υλικά. Κρύσταλλα Μουράνο ψημένα σε φούρνους ειδικούς με πολύ υψηλές θερμοκρασίες ώστε μέσα στην μάζα του γυαλιού να εμπεριέχονται κι άλλα υλικά όπως φύλλα χρυσού ασημιού μέταλλα διάφορα κομμάτια άλλων γυαλιών σε φορμαρίσματα τέτοια ώστε στην ίδια την παστά του γυαλιού να συναντάμε χωρίς ενώσεις ολόκληρες θεματολογίες αυτό είναι το fusing.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το γυαλί όπως και να εξελίσσεται είναι κυρίαρχο υλικό όπου το διαπερνά το φως είτε φυσικό είτε τεχνητό και συνοδεύει εικαστικά την αρχιτεκτονική και διακόσμηση.
Αλέκα Γκουράβα
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις