ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
Η οικονομική κρίση «γερνάει» τη Λάρισα: «Χάθηκαν» σε επτά χρόνια 2,5 σχολεία λόγω της υπογεννητικότητας!
Σημαντικό αντίκτυπο στις γεννήσεις στη Λάρισα προκάλεσε η πολυετής περιπέτεια της οικονομικής κρίσης της χώρας μας, όπως αυτό αποτυπώνεται στο μαθητικό δυναμικό των δημοσίων σχολείων του δήμου Λαρισαίων.
Αφορμή για την έρευνα, έδωσε η τοποθέτηση του δημοτικού συμβούλου και αντιπροέδρου της σχολικής επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Θωμά Δαούλα, ο οποίος στο δημοτικό συμβούλιο της Πέμπτης τόνισε πως λόγω της μείωσης των μαθητών από του χρόνου θα έχουμε «2,5 λιγότερα σχολεία και 35 αίθουσες κενές»!
Τα δε νούμερα της πορείας μέσα στην κρίση είναι αποκαρδιωτικά: Φέτος τον Ιούνιο θα αποφοιτήσουν οι μαθητές της έκτης δημοτικού για το γυμνάσιο, τα οποία κατά κανόνα είναι παιδιά που γεννήθηκαν το 2009, δηλαδή τη χρονιά εσόδου στην κρίση. Την ώρα που από τα δημόσια σχολεία της Λάρισας θα αποφοιτούν από την έκτη δημοτικού 1880 παιδιά, στην πρώτη θα εισέρχονται από τα νήπια μόλις 1330. Αυτό σημαίνει μία μείωση της τάξης σχεδόν του 30%! Αντίστοιχος αριθμός παιδιών βρίσκεται σήμερα στα προνήπια, ενώ η αποτύπωση των υπολοίπων τάξεων δείχνει μία σταθερά φθίνουσα τάση σε ότι αφορά τις γεννήσεις μέχρι και το 2016.
Η πέμπτη τάξη έχει 1758 παιδιά, η τετάρτη 1593, η τρίτη 1593, η δευτέρα 1565 και η πρώτη 1558!
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ, ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Η όλη κατάσταση οδηγεί στην ανάγκη συζήτησης και λήψης άμεσων αποφάσεων, σχετικά με τη διαχείριση από πλευράς δήμου Λαρισαίων. Όπως εξηγεί μιλώντας στο onlarissa.gr ο κ. Δαούλας, η δημοτική αρχή προσανατολίζεται στο να ανοίξει το διάλογο μέσα από ένα δημοτικό συμβούλιο με αποκλειστικό αντικείμενο τη σχολική στέγη, για να συζητηθεί μακροπρόθεσμα το πρόβλημα της υπογεννητικότητας.
«Ο μαθητικός πληθυσμός κάθε χρόνο βαίνει μειούμενος, σημειώνει, από την πρώτη μέχρι την έκτη δημοτικού φέτος φοιτούν 10030 μαθητές. Του χρόνου τέτοια ημέρα θα φοιτούν 9470 μαθητές. Είναι γύρω στα 550 άτομα λιγότερο.
Αυτό ως εικόνα σου δημιουργεί αμέσως ένα σοκ και σημαίνει ότι κάποια σχολεία ή θα έχουν πάρα πολύ μικρά τμήματα ή θα έχουμε άδειες αίθουσες. Η μείωση αυτή οφείλεται καθαρά στην υπογεννητικότητα και την κρίση που το ένα είναι συνακόλουθο του άλλου. Αν θέλουμε πραγματικά να αναβαθμίσουμε τη δημόσια παιδεία χωρίς να κόψουμε πόρους, πρέπει να γίνει ανακατανομή των πόρων και ορθολογικότερη διαχείριση πάνω στο υπάρχον πρόβλημα. Να έχουμε δηλαδή τμήματα κάτω των 20 παιδιών. Οι πόροι που θα δαπανούνταν στα σχολεία που χάνουμε, θα μπορούσαν να διατεθούν για την βελτίωση των υπαρχουσών υποδομών. Να γίνει μία εξοικονόμηση πόρων, έτσι ώστε μακροπρόθεσμα αφού διαπιστώνουμε ότι δε χρειαζόμαστε ένα σχολείο των 6 – 7 εκ. ευρώ, να δούμε άλλους τρόπους μοιράσματος των μαθητών στα σχολεία. Χρειάζεται ένας ευρύς και ειλικρινής διάλογος με όλους τους φορείς» καταλήγει ο κ. Δαούλας.
Ρεπορτάζ: Απόστολος Ράιδος
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις