ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
Έρευνα – σοκ: Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις το κέντρο της Λάρισας βλέπουν αρνητικά τις αλλαγές του ΣΒΑΚ στο κέντρο!
Προβληματίζουν τα στοιχεία έρευνας που έγινε από τον Εμπορικό Σύλλογο Λάρισας και αφορούσε μεταξύ άλλων και τον αντίκτυπο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στα καταστήματα των οδών, όπου έχουν γίνει οι αλλαγές στο κέντρο.
Σύμφωνα με την έρευνα λοιπόν, φάνηκε η επιτακτική ανάγκη για δημιουργία δωρεάν θέσεων στάθμευσης στο κέντρο αλλά και περιφερειακά αυτού προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι άνθρωποι που επισκέπτονται την πόλη μας, καθώς η Λάρισα ως κέντρο της Θεσσαλίας αποτελεί πόλο έλξης καθημερινά για χιλιάδες επισκέπτες από τους όμορους νομούς, αλλά και για να εξυπηρετούνται όσοι δραστηριοποιούνται και εργάζονται στο κέντρο της πόλης μας,
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι στις δύο νέες οδούς ήπιας κυκλοφορίας, την Βενιζέλου και την Μ. Αλεξάνδρου, που αναδιαμορφώθηκαν εξολοκλήρου από το ΣΒΑΚ, το 40% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσε αρνητικό και πολύ αρνητικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους.»
Σας παραθέτουμε τα αποτελέσματα της έρευνας:
Ο Εμπορικός σύλλογος Λάρισας, παρουσιάζει τα αποτελέσματα της έρευνας που εκπόνησε την άνοιξη του 2022. Το ερωτηματολόγιο έχει ως στόχο:
· Τη διερεύνηση της γνώμης του εμπορικού κόσμου για το ποιες Κυριακές, από τις 8 νομοθετημένες, επιθυμούν να είναι ανοιχτή η αγορά της πόλης.
· Την άποψη του εμπορικού κόσμου για τον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
· Την επιθυμία του εμπορικού κόσμου για το προαιρετικό κλείσιμο των καταστημάτων τα Σάββατα του καλοκαιριού
· Την καταγραφή του αντίκτυπου που είχε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Λαρισαίων (πεζόδρομοι-μπάρες) στις εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης · Την καταγραφή των προτάσεων-λύσεων για την βελτίωση του ΣΒΑΚ .
Διαδικασία:
· Η διενέργεια αυτού του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε από την Δευτέρα 9 Μαΐου έως την Παρασκευή 20 Μαΐου 2022, με επιτόπια προσέγγιση των επιχειρηματιών στα καταστήματα τους, ονομαστικά και με σφραγίδα επιχείρησης.
· Σε κάθε περίπτωση τηρήθηκαν οι κανόνες ηθικής δεοντολογίας καθώς υπήρξε ενημέρωση για τον σκοπό του ερωτηματολογίου. Επίσης τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων.
· Το δείγμα της έρευνας είναι αντιπροσωπευτικό και εντυπωσιακά μεγάλο καθώς αποτελείται από 500 σημεία πώλησης. Πρώτη φορά διεξήχθη έρευνα σε τόσο μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων στη Λάρισα. Τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα, ανήκουν στις κάτωθι κατηγορίες:
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 1
Τα καταστήματα του δείγματος κατατάσσονται στις παρακάτω κατηγορίες: 50,40% Καταστήματα Ένδυσης – Υπόδησης – Αξεσουάρ – Αθλητικών ειδών 3,60% Καταστήματα Ειδών δώρων – Ειδών οικιακής χρήσης 11,20% Καταστήματα Κοσμημάτων – Ρολογιών – Μπιζού 3,80% Καταστήματα Υφασμάτων – Λευκών Ειδών 4,60% Καταστήματα Οπτικών 26,40% Καταστήματα Διαφόρων Ειδών (Καλλυντικά, ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά, βιβλιοπωλεία κλπ)
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός του κέντρου και περικλείονται στο εμπορικό τετράγωνο από τις κάτωθι οδούς:
· Ανθίμου Γαζή
· Ηρώων Πολυτεχνείου
· 23ης Οκτωβρίου
· Γεωργιάδου
Το δείγμα περιλαμβάνει αυτοαπασχολούμενους, μικρές και μεσαίες Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Λάρισα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 2
Τα 500 καταστήματα του δείγματος κατατάσσονται στις παρακάτω κατηγορίες: 65,40% Καταστήματα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας 34,60% Καταστήματα μη μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας
Στις πρώτες 3 ερωτήσεις, υπολογίστηκαν μόνο οι απαντήσεις των καταστημάτων μελών του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας
Αποτελέσματα Έρευνας
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 3:
Την δεύτερη Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα θέλει το ………..………………………..……27,22%
Την πρώτη Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα θέλει το ………………………..………………..81,04%
Την Κυριακή πριν την Πρωτοχρονιά θέλει το ………………………………………….…..……77,98%
Την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων θέλει το ………………………….…… 11,93%
Την πρώτη Κυριακή των καλοκαιρινών εκπτώσεων θέλει το….…….….……………..….5,50%
Την Κυριακή των Βαΐων θέλει το ……….……………………………………………………………. 48,62%
Την πρώτη Κυριακή του Μαΐου (ενδιάμεσες εκπτώσεις) θέλει το …………………..….5,20%
Την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου (ενδιάμεσες εκπτώσεις) θέλει το ……………… 4,59%
Καμία Κυριακή θέλει το ….….………………………………………………………………….….……..11,31% ————————————————————–
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ Την πρώτη Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα θέλει το ……..…………………………………81,04 %
Την Κυριακή πριν την Πρωτοχρονιά θέλει το..……….…………………………………………77,98 %
Την Κυριακή των Βαΐων θέλει το ……..…………………………………………………………….. 48,62%
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 4*:
12,84% των ερωτηθέντων συμφωνούν με τη διατήρηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων 87,16% των ερωτηθέντων ζητούν την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων *Το συνολικό αποτέλεσμα επηρεάζεται από την στρογγυλοποίηση των δεκαδικών από το σύστημα υπολογισμού.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 5*:
Σε σχέση με το προαιρετικό κλείσιμο τα Σάββατα του καλοκαιριού το
2,14% δήλωσε ότι επιθυμεί 10 Σάββατα
66,36% δήλωσε ότι επιθυμεί 8 Σάββατα (από 2/7/22 έως 20/8/22)
0,31% δήλωσε ότι επιθυμεί 7 Σάββατα
1,83% δήλωσε ότι επιθυμεί 6 Σάββατα
18,04% δήλωσε ότι επιθυμεί 5 Σάββατα (από 23/7/22 έως 20/8/22)
0,31% δήλωσε ότι επιθυμεί 4 Σάββατα
0,61% δήλωσε ότι επιθυμεί 3 Σάββατα
1,22% δήλωσε ότι επιθυμεί 1 Σάββατα 8,87% δήλωσε ότι επιθυμεί 0 Σάββατα
0,31% δήλωσε ότι επιθυμεί όλα τα Σάββατα
*Το συνολικό αποτέλεσμα επηρεάζεται από την στρογγυλοποίηση των δεκαδικών από το σύστημα υπολογισμού.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
66,36% δήλωσε ότι επιθυμεί 8 Σάββατα (από 2/7/22 έως 20/8/22) 18,04% δήλωσε ότι επιθυμεί 5 Σάββατα (από 23/7/22 έως 20/8/22)
Στις επόμενες 2 ερωτήσεις, υπολογίστηκαν οι απαντήσεις όλων των καταστημάτων που έλαβαν μέρος στην έρευνα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 6:
Σε σχέση με τον αντίκτυπο που είχε το ΣΒΑΚ στις επιχειρήσεις το
3,60% δήλωσε ότι είχε πολύ θετικό αντίκτυπο
18,80% δήλωσε ότι είχε θετικό αντίκτυπο
45,20% δήλωσε ότι είχε ουδέτερο αντίκτυπο
24,80% δήλωσε ότι είχε αρνητικό αντίκτυπο
7,60% δήλωσε ότι είχε πολύ αρνητικό αντίκτυπο
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα και δραστηριοποιούνται εντός των οδών Βενιζέλου και Μεγάλου Αλεξάνδρου το 40% δήλωσαν Αρνητικό και Πολύ αρνητικό Αντίκτυπο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 7*:
Σε σχέση με τις καλύτερες λύσεις για την βελτίωση του ΣΒΑΚ το
82,20% δήλωσε ότι επιθυμεί να γίνουν περιφερειακές θέσεις στάθμευσης και μεταφορά με δωρεάν λεωφορείο/ σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης
16,00% δήλωσε ότι επιθυμεί να γίνει αυστηρότερος έλεγχος κυκλοφορίας και στάθμευσης
24,20% δήλωσε ότι επιθυμεί να ενισχυθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
22,20% δήλωσε ότι να υπάρχει δωρεάν χρήση ποδηλάτου
21,20% δήλωσε ότι επιθυμεί και άλλες λύσεις
*Το συνολικό αποτέλεσμα επηρεάζεται από την στρογγυλοποίηση των δεκαδικών από το σύστημα υπολογισμού.
Σημαντικές επισημάνσεις:
Στις άλλες λύσεις που πρότεινε το 21,20% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, διακρίθηκαν οι κάτωθι:
· Η ανάγκη δημιουργίας θέσεις στάθμευσης, εντός του κέντρου (χάνεται πελατεία που έρχεται από τους όμορους νομούς)
· Η ανάγκη για την δυνατότητα πρόσβασης για φορτοεκφόρτωση στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται εντός του ΣΒΑΚ κατά τις ώρες που είναι κλειστή η αγορά
· Η ανάγκη για ολιγόλεπτη στάθμευση ηλικιωμένων και ΑΜΕΑ για πρόσβαση στα καταστήματα εντός ΣΒΑΚ
· Η πρόταση για επαναφορά της διέλευσης όλων των οχημάτων (όπως γίνεται στη Ρούσβελτ μετά την Τρίγωνη Πλατεία)
· Η ανάγκη για καλύτερη καθαριότητα και φωτισμό εντός του ΣΒΑΚ
· Η ανάγκη για δημιουργία περισσότερων θέσεων στάθμευσης δίκυκλων, εντός του κέντρου.
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις