ΛΑΡΙΣΑ

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας Λάρισας: “Στοχεύοντας στους Ευρωπαίους Ενεργούς Πολίτες μέσω της διδασκαλίας Διαπολιτισμικών Αξιών”

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Λάρισας ολοκλήρωσε το Ευρωπαϊκό Σχέδιο Δράσης με τίτλο: «Στοχεύοντας στους Ευρωπαίους Ενεργούς Πολίτες μέσω της διδασκαλίας Διαπολιτισμικών Αξιών» (Reaching European Active Citizens through Teaching Intercultural Values -2020-1-EL01-KA104-078508).

Πρόκειται για ένα σχέδιο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που είχε ως κύριο στόχο οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να μπορέσουν να προάγουν τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να συμβάλλουν θετικά στις πρωτοβουλίες διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων και να δράσουν ως πολλαπλασιαστές αυτών των αξιών στην πόλη τους. Το σχέδιο στόχευε επίσης στην επαγγελματική ανάπτυξη των μελών του σε θέματα ηγεσίας και συμβουλευτικής ώστε να είναι σε θέση να συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη του Συλλόγου.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος τα μέλη του Συλλόγου παρακολούθησαν τις εξής επιμορφώσεις:

1. “Teaching Tolerance, Diversity and Active Citizenship in the 21st century classroom” στο Santarem της Πορτογαλίας. Κατά το διάστημα 20 με 26 Ιουνίου 2022 στο Politecnico de Santarem στην Πορτογαλία, η Διδασκαλία της Ανεκτικότητας, της Διαφορετικότητας και της Ενεργής Πολιτειότητας βρήκε πρόσφορο έδαφος να καλλιεργηθεί και να αναπτυχθεί. Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η διδασκαλία τους στην τάξη του 21ου αιώνα αναλύθηκαν και συζητήθηκαν διεξοδικά. Τρία μέλη του Συλλόγου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εργαστήρια, να συμμετέχουν σε προσομοιώσεις, να επισκεφθούν in situ σχολεία και εργαστήρια, να δικτυωθούν με συναδέλφους από άλλες χώρες και να γνωρίσουν τον πολιτισμό της χώρας φιλοξενίας, της Πορτογαλίας.

2. «Management & Leadership in Educational Settings», στην Πράγα της Τσεχίας. Μεταξύ 17 και 24 Ιουλίου 2 μέλη του συλλόγου επιμορφώθηκαν σχετικά με τις αρχές διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων και της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης. Μέσα από μετωπική αλλά και συνεργατική διδασκαλία μίλησαν για τη διαχείριση κρίσεων, για τη δημιουργία θετικού κλίματος σε εκπαιδευτικά πλαίσια και συζήτησαν με εκπαιδευτικούς από όλη την Ευρώπη για το πώς επέρχεται η αλλαγή. Η περιήγηση σε γνωστά και άγνωστα μνημεία της Κεντροευρωπαϊκής πρωτεύουσας ήταν κι αυτή μέρος της ανταλλαγής πολιτιστικών εμπειριών.

3. “Grand Tour in Europe: Creativity, Innovation, Active Citizenship and Intercultural Dialogue”. Τρία μέλη του συλλόγου συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διοργανώθηκε από το Laboratorio del Cittadino και πραγματοποιήθηκε στη Φλωρεντία της Ιταλίας από τις 3 έως 8 Οκτωβρίου 2022. Μέσα από ξεναγήσεις στα ιστορικά μνημεία της Φλωρεντίας και ακολουθώντας τη μεθοδολογία RAP (Έρευνα-Δράση-Συμμετοχή) συμμετείχαν σε έναν διαπολιτισμικό διάλογο με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες για την πολιτιστική κληρονομιά και την αξία της, τη σύμβαση FARO ,καθώς και την αναγνώριση της διαφορετικότητας και των διάφορων μορφών έκφρασής της για την καλύτερη αμοιβαία κατανόηση μεταξύ πολιτισμών και λαών. Στόχος η διάδοση όλων αυτών στους μαθητές αλλά και γενικότερα στους πολίτες της πόλης μας ώστε όλοι να κατανοήσουν τις αξίες που υπερασπίζονται η Ε.Ε και το συμβούλιο της Ευρώπης και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το μέλλον και τις προκλήσεις της Ευρώπης.

4. «Train the trainer» Πράγα, Τσεχία 07.11.2022 – 11.11.2022. Η επιμόρφωση αφορούσε στην ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτή μέσα από γνώσεις και τεχνικές που αποκτήθηκαν κατά την διάρκεια του σεμιναρίου. Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά ενός εξαιρετικού εκπαιδευτή, με ποιον τρόπο πρέπει ένας εκπαιδευτής να προσεγγίσει το ακροατήριό του ώστε να κεντρίσει το ενδιαφέρον του, ποιες παραμέτρους πρέπει να λαμβάνει υπόψη κατά τον σχεδιασμό κάθε επιμόρφωσης, πώς δουλεύουμε με ομάδες και πώς επιτυγχάνουμε την αποτελεσματική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, ήταν μερικά από τα βασικά ερωτήματα που απαντήθηκαν.

Στις 15 Δεκεμβρίου 2022 τα μέλη του Συλλόγου που συμμετείχαν σε αυτές τις κινητικότητες μοιράστηκαν με άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας τις εμπειρίες τους. Σε συνεργασία με τις Κωνσταντίνα και Βένια Σουμπενιώτη του νηπιαγωγείου « Άκατα Μάκατα» συζήτησαν τις ευκαιρίες που προσφέρουν τα προγράμματα Erasmus+ και τα οφέλη της εξωστρέφειας και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες