ΛΑΡΙΣΑ

Ο απολογισμός των ΑΔΗΚ για το σχολικό έτος που ολοκληρώθηκε

Το απολογισμό τους για το σχολικό έτος 2022-2023 κάνουν οι Ακηδεμόνευτοι Δημοκράτες Καθηγητές Λάρισας. Αναλυτικά όσα επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους:

«Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

άλλη μία σχολική χρονιά ολοκληρώνεται και ως παράταξη θεωρούμε σκόπιμο να κάνουμε έναν απολογισμό των γεγονότων που διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκειά της, αλλά και έναν απολογισμό των ενεργειών μας για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών του. Θα αναφερθούμε αναλυτικά σε καθένα από αυτά:

1) ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ένα από τα σημαντικά θέματα, ήταν η διαδικασία επιλογής των Στελεχών Εκπαίδευσης, Συμβούλων Εκπαίδευσης, Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών σχολικών μονάδων με τριετή καθυστέρηση. Οι διαδικασίες που προέβλεπε ο νόμος δεν τηρήθηκαν με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, καθώς δεν ακολουθήθηκε η σειρά εκλογής με την οποία έπρεπε να εκλεγούν πρώτα οι Περιφερειακοί Διευθυντές, μετά οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, μετά οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και τελευταίοι οι Διευθυντές σχολικών μονάδων.
Τα σοβαρά προβλήματα στη συγκρότηση των συμβουλίων επιλογής οδήγησαν στην συγκρότηση συμβουλίων που μόνο αξιοκρατικά δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν. Στο τοπικό συμβούλιο επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε. Λάρισας, σε σύνολο 10 μελών (πέντε τακτικών και πέντε αναπληρωματικών) συμμετείχαν ως αναπληρωματικά μέλη τέσσερις εκπαιδευτικοί που είναι μέλη της Τοπικής Επιτροπής συνδικαλιστικής παράταξης και σε αυτούς, αν προσθέσουμε μία συνάδελφο η οποία είναι τακτικό μέλος και ήταν στο ψηφοδέλτιο της συγκεκριμένης συνδικαλιστικής παράταξης και τον Πρόεδρο του συμβουλίου που είναι γνωστό τοις πάσι σε ποια συνδικαλιστική παράταξη ανήκει, αντιλαμβανόμαστε ότι μόνο αξιοκρατική δεν μπορεί να θεωρηθεί η σύνθεση του συμβουλίου. Πολλά από τα μέλη του τοπικού συμβουλίου επιλογής Διευθυντών κλήθηκαν να κρίνουν υποψήφιους Διευθυντές με διδακτορικά, μεταπτυχιακά, με μόνο προσόν για αυτούς την συνδικαλιστική τους ιδιότητα. Για να μην αδικούμε όλα τα μέλη της επιτροπής θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι υπήρχαν και αξιόλογα μέλη που είχαν την απαιτούμενη επιστημονική επάρκεια να είναι μέλη κι ελπίζουμε ότι έχουν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Από την ανακοίνωση των αντικειμενικών μορίων των υποψηφίων Διευθυντών δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα, με τους υποψήφιους Διευθυντές να καταθέτουν σχεδόν στο σύνολό τους ενστάσεις για τη μη προσμέτρηση μορίων (από μεταπτυχιακά- Ευρωπαϊκά προγράμματα – συγγραφή βιβλίων – συμμετοχή σε δράσεις της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας κ.α.) που αντικειμενικά θα έπρεπε να είχαν προσμετρηθεί, εφόσον προβλέπονται ρητά από την ισχύουσα νομοθεσία. Ένα μεγάλο μέρος των ενστάσεων έγιναν δεκτές ( αποδεικνύοντας την προχειρότητα της λειτουργίας του συμβουλίου), όμως και μετά την ανακοίνωση των τελικών μορίων υπήρξαν πάρα πολλές διαμαρτυρίες συναδέλφων υποψήφιων Διευθυντών για την μη ικανοποίηση των ενστάσεων τους, αφού ερμηνεύτηκε κατά το δοκούν ο νόμος.

Με την ολοκλήρωση και της διαδικασίας των συνεντεύξεων, την ανακοίνωση των μορίων της συνέντευξης και την ανακοίνωση του τελικού πίνακα μορίων, παρατηρούμε ότι οι βαθμολογίες της συνέντευξης κυμάνθηκαν από το 18 -20 (με άριστα το 20). Πολύ υψηλές βαθμολογίες, που όμως σε πάρα πολλές περιπτώσεις αλλάξαν την σειρά των υποψήφιων Διευθυντών σε σχέση με τα μόρια που είχε ο καθένας από τα αντικειμενικά μετρήσιμα μόρια. Υποψήφιοι Διευθυντές χωρίς καμία διοικητική εμπειρία βαθμολογήθηκαν με ΑΡΙΣΤΑ, σε αντίθεση με αυτούς που είχαν διοικητική εμπειρία και δεν πήραν ΑΡΙΣΤΑ.

Άλλωστε η αξιολόγηση και η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης χωρίς κομματικά κριτήρια αποτελεί επιτακτικό αίτημα όλης της κοινωνίας, ειδικά μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, που στοίχησε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους τόσο άδικα. Αγωνιζόμαστε για να αλλάξει το σύστημα επιλογής στελεχών με θητεία και να εφαρμοστεί πραγματική ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ.

Εμείς ως παράταξη συγχαίρουμε τις επιλεγείσες Διευθύντριες και τους επιλεγέντες Διευθυντές των σχολικών μονάδων για την επιλογή τους. Τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο δύσκολο και απαιτητικό έργο που έχουν να επιτελέσουν κατά την διάρκεια της θητείας.

2) ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ένα άλλο σημαντικό ήταν η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας παρά τα προβλήματα που δημιουργεί και τις αντιδράσεις συνδικαλιστικών παρατάξεων φαίνεται ότι βρίσκει το δρόμο της και γίνεται μέρος της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ελπίζουμε να βοηθήσει στην βελτίωση των σχολικών μονάδων, όπως είναι ο σκοπός της και όχι να γίνει μία γραφειοκρατική διαδικασία όπως και πολλές άλλες.

Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ήταν και αυτή θύμα της ολιγωρίας του Υπουργείου Παιδείας στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Χωρίς αξιολογητές δεν μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση. Μετά την ολοκλήρωση της επιλογής των συμβούλων εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας έκανε αγώνα δρόμου να ξεκινήσει την αξιολόγηση των νεοδιόριστων που συμπλήρωναν την διετία και έπρεπε να μονιμοποιηθούν. Μάχες χαρακωμάτων από συνδικαλιστές συγκεκριμένων παρατάξεων, για να μην μπουν οι σύμβουλοι εκπαίδευσης στα σχολεία και προχωρήσουν οι διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης και οι μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Δεν ενδιαφέρονται για την μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, εκείνο που τους ενδιαφέρει είναι η κατάργηση της ατομικής αξιολόγησης. Δυστυχώς γι αυτούς η κοινωνία ΑΠΑΙΤΕΙ την αξιολόγηση παντού.

3) ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ – ΕΛΜΕ
Στην σχολική χρονιά 2022-23 είχαμε δύο εκλογικές διαδικασίες , για την ανάδειξη αιρετών για τα υπηρεσιακά συμβούλια, που γίνεται με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, και για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ν. Λάρισας που γίνεται με την ευθύνη της ΕΛΜΕ.

Σας είναι γνωστό ότι ως παράταξη έχουμε ταχθεί ΥΠΕΡ της ΥΒΡΙΔΙΚΗΣ εκλογικής διαδικασίας , δηλαδή να έχουν την δυνατότητα οι συνάδελφοι να ψηφίζουν και δια ζώσης και ηλεκτρονικά. Αυτό άλλωστε προβλέπετε από τον Ν.4808/2021-άρθρο 87- παρ.1.

Στις εκλογές για την ανάδειξη αιρετών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια η παράταξή μας συμμετείχε με ψηφοδέλτια σε αρκετά ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ και για το ΚΥΣΔΕ. Για το ΠΥΣΔΕ Λάρισας η παράταξή μας κέρδισε την εμπιστοσύνη 167 συναδέλφων ποσοστό 21,41% ενώ για το ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας κέρδισε την εμπιστοσύνη 176 συναδέλφων ποσοστό 22,56% σε σύνολο ψηφισάντων 780. Η συμμετοχή κατά την εκτίμησή μας είναι στο 40%, ποσοστό για μας όχι ικανοποιητικό, γιατί αν λάβουμε υπόψη ότι ένα ποσοστό συναδέλφων επέλεξε την αποχή, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό συναδέλφων που δεν καταφέραμε να τους πείσουμε για το πόσο σημαντική είναι η συμμετοχή τους για την εκλογή των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια. Η ευθύνη βαραίνει κυρίως τις συνδικαλιστικές παρατάξεις που την μία λένε ΑΠΟΧΗ από τις ηλεκτρονικές εκλογές και την άλλη λένε ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ για να υπάρχουν αιρετοί. Όλοι οι συνάδελφοι θα πρέπει να αντιληφθούν ότι με την αποχή δεν λύνονται τα προβλήματα. Πρέπει να αντιληφθούμε πόσο σημαντική είναι η μαζική συμμετοχή και την δύναμη που αντλούν από αυτήν οι αιρετοί.

Στις εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. της ΕΛΜΕ πιστοί στις αρχές μας και στην νομιμότητα δεν συμμετείχαμε στην παράνομη εκλογική διαδικασία.

Σας ενημερώνουμε ότι εκκρεμούν ακόμα! στα δικαστήρια δύο αγωγές μας κατά του κύρους των εκλογών για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ που διεξήχθησαν στις 8-2-2021 και των εκλογών για την ανάδειξη αντιπροσώπων για ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ που έγιναν 25-5 2022. Η πρώτη αγωγή κατατέθηκε 8-3-2021 και έχουν περάσει πάνω από 2 χρόνια να βγει η απόφαση (Η σύντομη έκδοση δικαστικών αποφάσεων αποτελεί μία γάγγραινα στο δικαστικό μας σύστημα) και η δεύτερη τον Ιούνιο του 2022 και έχει περάσει ένας χρόνος. Αναμένονται λοιπόν οι δικαστικές αποφάσεις και όχι όπως διαδίδουν ψευδώς για να εκβιάζουν συναδέλφους συνδικαλιστικές παρατάξεις, ότι κέρδισαν στα δικαστήρια.

4) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΥΣΔΕ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ

Μέχρι τις 31-12-2022 συμμετείχαν στο ΠΥΣΔΕ ως αιρετοί οι συνάδελφοι της παράταξης μας κ.κ Κοντσιώτης Κωνσταντίνος & Παναγιώτου Νίκος. Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2022-23 και μέχρι τις 31-12-2022 είχατε ενημέρωση για όλα τα θέματα που συζητιούνταν στο ΠΥΣΔΕ και τις αποφάσεις που παίρνονταν. Οι συνάδελφοι ήταν παρόντες και με τις ενστάσεις τους, τις διαμαρτυρίες προστάτευαν τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών. Έκτοτε όλες οι αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ είναι ομόφωνες!

Αλαλούμ στις τοποθετήσεις από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε όλους τους εκπαιδευτικούς μόνιμους , αναπληρωτές, ωρομίσθιους. Χρειάστηκαν να περάσουν μήνες, για να μπορέσουν οι σχολικές μονάδες να αποκτήσουν σταθερό πρόγραμμα διδασκαλίας. Η ανικανότητα , ο συγκεντρωτισμός , ο απόλυτος έλεγχος της Διοίκησης, η παράκαμψη του ΠΥΣΔΕ αποτελούν τα βασικά στοιχεία αυτής της στρεβλής κατάστασης.

5) ΙΔΡΥΣΗ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Θεωρούμε αναγκαιότητα την ίδρυση ΠΡΟΤΥΠΟΥ σχολείου στον νομό Λάρισας, όπως αναλυτικά αναφέραμε σε ανακοίνωσή μας στις 1 Ιουνίου 2023.

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι

Οι Ακηδεμόνευτοι Δημοκράτες Καθηγητές ν. Λάρισας με πίστη στην ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, στην ΙΣΟΤΗΤΑ και στην ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ θα είναι παρόντες και θα παλεύουν για:

  • ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
  • ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ευχόμαστε σε σας και τις οικογένειές σας να έχετε ένα πολύ όμορφο καλοκαίρι, με υγεία. Να επιστρέψουμε τον

Σεπτέμβριο γεροί και δυνατοί στα σχολεία και τους μαθητές μας δίνοντας όπως πάντα τον καλύτερο εαυτό μας, προασπιζόμενοι την ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ μακριά από κομματικές εξαρτήσεις και μακριά από κακές συνδικαλιστικές νοοτροπίες.

Ευχόμαστε στις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που βγαίνουν στην σύνταξη από 1 Σεπτεμβρίου 2023, να έχουν υγεία και να απολαύσουν την σύνταξή τους .

Καλό καλοκαίρι».

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες