ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Λάρισα: Η μαθήτρια που… έσπασε τα κοντέρ στις πανελλαδικές με 19.680 μόρια – Τρίτη καλύτερη επίδοση στην Ελλάδα!

Αίσθηση προκάλεσε σε όλους στην Αγιά, μετά την ανακοίνωση από το Υπουρ­γείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, των βαθ­μών στα μαθή­ματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το γεγονός ότι μία μα­θήτρια του Γενικού Ενιαίου Λυκείου της κωμόπολης κατάφερε να αγγί­ξει το τέ­λειο συγκεντρώνοντας 19.680 μόρια. Οι βαθμοί της; 20 στη Χη­μεία, 19,8 στη Βιολογία, 19,6 στη Φυσική και 19,1 στη Νεοελλη­νική Γλώσσα.

Πρόκειται για την Ηλιάνα Ηλιάδη, η βαθμολογία της οποίας την φέρνει πρώτη σε όλη τη Θεσσαλία, τρίτη σε όλη την Ελλάδα μεταξύ όλων των συνεξεταζομένων της που ο αριθμός τους φτάνει τα 88.570 άτομα και δεύτερη μεταξύ αυτών που έδιναν στο Πεδίο Επιστημών Υγείας, το πλέον ανέκαθεν απαιτητικό πεδίο των Ιατρικών Σχολών.

Η χαρά του αποτελέσματος δεν είναι μόνο δική της και των οι­κείων της, αλλά όλων των Αγιωτών που βλέπουν ένα κορίτσι της πε­ριο­χής να φτάνει τόσο ψηλά. Χαρά, η οποία, βέβαια, γίνεται ακόμη μεγαλύ­τερη και με τις επιτυχίες και των υπόλοιπων μαθητών των τοπικών σχο­λείων που διαγωνίστηκαν και μπόρεσαν να επιτύχουν αξιοζήλευτες βαθ­μολο­γίες.

Ζητήσαμε από την Ηλιάνα Ηλιάδη μια μικρή συνέ­ντευξη για την επιτυχία της στις εξετάσεις κι αυτή ευγενικά μας την παραχώ­ρησε, παρά την κάποια διστακτικότητα και τις σκέψεις που σίγουρα την περιτριγύρι­ζαν για το αν είναι πρέπον να το κάνει.

Ηλιάνα, πιθανότατα είσαι τρίτη μεταξύ όλων των συνεξεταζο­μένων σου σε όλη τη χώρα με 19680 μόρια, δεύτερη δε στο πολύ δύ­σκολο Πεδίο Επιστημών Υγείας. Αναμ­φισβήτητα πολύ μεγάλη επιτυ­χία. Σου είχε περάσει ποτέ από το μυαλό ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Τι σημαίνει για σένα να είσαι μεταξύ των δύο – τριών πρώτων στην Ελ­λάδα σε αυτές τις εξετάσεις που όλοι μας γνωρίζουμε πόσο πιεστικές και στρεσογόνες είναι;

Δεν μου είχε περάσει από το μυαλό η πρωτιά, όμως πάντα, είναι αλήθεια, αγωνίζομαι να ξεπεράσω τον εαυτό μου. Αυτό επιδίωξα και στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Νιώθω περηφάνια και ικανοποίηση για την ευόδωση της προσπάθειάς μου, αλλά και τεράστια χαρά που εκπλήρωσα τις προσδοκίες των γονέων και των καθηγητών μου.

Η Ιατρική είναι ο στόχος; Κι αν ναι, τι είναι αυτό που σε ωθεί προς τα εκεί και όχι σε κάποια άλλη σχολή;

Η Ιατρική δεν ήταν ο στόχος της ζωής μου. Όχι! Δεν μπορώ να πω ότι η κίνηση της ψυχής μου ήταν απόλυτα προς τα εκεί. Ήθελα να κάνω όσο καλύτερα μπορούσα τη “δουλειά” μου, να διαβάζω. Πάντα μου άρεσε, μου αρέσει να μαθαίνω, να ανεβαίνω κάθε μέρα ένα γνωσιακό σκαλοπάτι. Αν η Ιατρική είναι το επιστημονικό πεδίο που θα μου δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσω το μαθησιακό μου ταξίδι πιο αποτελεσμα­τικά από κάποια άλλη σχολή, αυτό θα το “κλειδώσω” τις επόμενες ημέ­ρες!

Πως φτάνει κάποιος τόσο ψηλά στις Πανελλαδικές εξε­τάσεις; Ποιοι είναι οι παράγοντες εκείνοι που δρουν καταλυ­τικά, ώστε να έρ­θει το επιθυμητό αποτέλεσμα;

Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μυστικό επιτυχίας. Αυτό που με έφερε εδώ είναι η διαρκής προσπάθεια, ο καθημερινός αγώνας και η υπομονή. Αυτό που με βοήθησε σε μεγάλο βαθμό είναι η συστηματική μελέτη και φυσικά ο προγραμματισμός. Όσον αφορά τους παράγοντες που δρουν καταλυτικά, ώστε να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα, είναι τόσο τα γνωστικά εφόδια, όσο και η επιμονή και η υπομονή. Βέβαια, σ’ όλον αυτόν τον αγώνα καθοριστική είναι η συμβολή των καθηγητών, εφόσον διακατέχονται από αγάπη και πάθος για το λειτούργημά τους, καθώς και η υποστήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον.

Ποια ήταν η καθημερινότητά σου την τελευταία χρονιά;

Την τελευταία χρονιά δεν μπορώ να κρύψω πως η καθημερινότητά μου ήταν ιδιαίτερα απαιτητική. Όσο κι αν με βοήθησαν οι γνώσεις προη­γούμενων ετών, χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να φτάσω ως εδώ. Το πρόγραμμά μου περιλάμβανε τα μαθήματα σε σχολείο και φροντιστή­ριο και αρκετές ώρες μελέτης σε καθημερινή βάση. “Θυσίασα”, έτσι, τις προσωπικές μου επαφές και τις εξόδους και φυσικά την επαφή με την οι­κογένειά μου. Όμως, υπήρχε και ο αναγκαίος χρόνος ξεκούρασης για να ανακτήσω τις δυνάμεις μου και να φτάσω μέχρι το τέλος.

Πολλοί πιστεύουν, ίσως λανθασμένα, ίσως όχι, πως τα σχολεία δημιουργούν την προ­σωπι­κότητα του μαθητή, τα φροντιστήρια όμως στέλνουν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο. Ποια η γνώμη σου;

Με βάση την προσωπική μου εμπειρία, τόσο τα σχολεία όσο και τα φροντιστήρια συμβάλλουν και στους δύο αυτούς στόχους. Και στους δύο χώρους υπάρχουν αξιόλογοι εκπαιδευτικοί, ενώ δεν λείπει και η ανθρώ­πινη επαφή που διαμορφώνει χαρακτήρες. Ωστόσο, είναι φανερό πως στα φροντιστήρια υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για εξειδίκευση.

Τέλος, αν σου ζητούσα να αφιερώσεις αυτήν την επιτυχία κά­που, που θα την αφιέρωνες;

Τα τελευταία τρία χρόνια αγωνίστηκα πολύ, διάβασα πολύ, έβαλα στην άκρη πολλές μικρές ή μεγάλες απολαύσεις της ζωής. Εστίασα στον στόχο μου, την προσπάθεια να τα καταφέρω στις εξετάσεις. Αφιερώνω, λοιπόν, αυτήν την επιτυχία στον εαυτό μου και σε όσους στάθηκαν δίπλα μου σ’ αυτόν τον “μαραθώνιο”, στην οικογένειά μου και στους καθηγητές μου.

Ηλιάνα, εύχομαι να πετυχαίνεις πάντα τους στόχους που θέτεις. Ευχαριστώ για τη συνέντευξη.

Παρακαλώ! Εγώ σας ευχαριστώ!

Πηγή: choraagia.gr / Συνέντευξη: Νίκος Γουργιώτης

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες