ΛΑΡΙΣΑ

Το 3ο Γυμνάσιο Λάρισας στη Ρουμανία στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+

Το 3ο Γυμνάσιο Λάρισας επισκέφτηκε το Γυμνάσιο Viceamiral Ioan Murgescu στην πόλη Κωνστάντσα της Ρουμανίας, μεταξύ 8-12 Μαΐου 2023, προκειμένου να συμμετέχει στην τελευταία κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ “SAVE THE NATURE, SAVE THE FUTURE”. Οι χώρες – εταίροι που παρευρέθησαν στην συνάντηση ήταν οι: Ελλάδα, Τουρκία, Τσεχική Δημοκρατία και Πορτογαλία και συνολικά συμμετείχαν 11 καθηγητές και 24 μαθητές. Το θέμα της κινητικότητας ήταν «Επιστήμη εμπνευσμένη από τη φύση» και ο σκοπός αυτής ήταν η εκπαίδευση των μαθητών στην προστασία του περιβάλλοντος και στη διατήρηση της αειφορίας του.

Το Ρουμανικό σχολείο προετοίμασε πολυάριθμες δραστηριότητες τόσο για την εκπλήρωση των εκπαιδευτικών στόχων της κινητικότητας όσο και για την εισαγωγή των ξένων μαθητών στην κουλτούρα και την καθημερινή ζωή των Ρουμάνων, φιλοξενώντας τους σε Ρουμανικές οικογένειες.

Οι επιδιωκόμενοι στόχοι ήταν:

· Η διερεύνηση των απαραίτητων δεξιοτήτων και στάσεων για τη διεξαγωγή συνειδητών και υπεύθυνων δραστηριοτήτων που βελτιώνουν την ποιότητα του περιβάλλοντος,

· Η καλλιέργεια ενδιαφέροντος για τη διατήρηση ενός υγιούς και ισορροπημένου φυσικού περιβάλλοντος, μια συμπεριφορά που ευνοεί τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ ανθρώπου και φύσης,

· Η απόκτηση προτύπων οικολογικής συμπεριφοράς,

· Η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων και ανάληψη ευθύνης απέναντι στο ίδιο το άτομο, την κοινότητα, το περιβάλλον και τη φύση,

· Η ενεργός συμμετοχή σε δράσεις που προάγουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Το πρόγραμμα της κινητικότητας είχε ως εξής:

1η ημέρα: Δευτέρα

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έγιναν δεκτοί με θέρμη από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σε μια τελετή υποδοχής με επίδειξη λαϊκών παραδοσιακών χορών. Ακολούθησαν δραστηριότητες γνωριμίας για τους μαθητές, ξενάγηση στο σχολείο και ενημέρωση για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ρουμανίας και τέλος παρουσίαση μεγάλων εφευρέσεων που εμπνεύστηκαν από τη φύση.

2η ημέρα: Τρίτη

Εργαστήρια δημιουργικότητας και οικολογικής εκπαίδευσης

Α) Κατασκευή ενός terrarium

Η δημιουργία ενός terrarium είναι ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό έργο και απεικονίζει πολύ καθαρά πώς λειτουργεί ένα οικοσύστημα. Ένα terrarium είναι ένα κλειστό οικοσύστημα, όπως ο πλανήτης μας, σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Διαφορετικές διεργασίες λαμβάνουν χώρα και αλληλεπιδρούν μέσα στους γυάλινους τοίχους όπως η φωτοσύνθεση, η αναπνοή και ο κύκλος του νερού στη φύση. Το νερό στο terrarium ανακυκλώνεται συνεχώς, περνώντας από την υγρή κατάσταση στην αέρια κατάσταση και καθώς η υγρασία του αέρα

συμπυκνώνεται στα γυάλινα τοιχώματα, το νερό επιστρέφει στο έδαφος και στη συνέχεια απορροφάται από τις ρίζες των φυτών.

Η καλλιέργεια φυτών κάτω από γυαλί ή σε ένα terrarium είναι ένας πρωτότυπος τρόπος για την επίλυση του προβλήματος του ξηρού αέρα στο σπίτι και των επιπτώσεών του στα φυτά, επειδή σε ένα terrarium διατηρείται ένα υγρό περιβάλλον, καθιστώντας δυνατή την καλλιέργεια διαφόρων ειδών.

Β) Ζωγραφική σπιτιών για πουλιά

Τα σπιτάκια πουλιών είναι η λύση για να δώσουμε ζωή στον κήπο. Αποτελούν πόλο έλξης για τα πουλιά η παρουσία των οποίων μειώνει σημαντικά τον αριθμό των επιβλαβών εντόμων για τον κήπο.

Η μέρα ολοκληρώθηκε με περιηγήσεις σε σημεία πολιτισμικού ενδιαφέροντος όπως το ιστορικό κέντρο της Κωνστάντσα , το αρχαιολογικό πάρκο, η Πλατεία Ovidiu , το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης, ο Καθεδρικός Ναός, η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία του Αγίου Αντωνίου, το Βασιλικό Τζαμί και ο φάρος Genovese.

3η ημέρα: Τετάρτη

Α) Επίσκεψη στο Δέλτα του Δούναβη με σκάφος για την παρατήρηση της πανίδας και της χλωρίδας. Το Δέλτα του Δούναβη περιλαμβάνεται στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της UNESCO και της προστασίας της Βιόσφαιρας. Πρόκειται για έναν τόπο στον οποία συγκεντρώνονται εκατομμύρια πτηνών από διαφορετικά σημεία της Γης (Ευρώπη, Ασία, Αφρική, Μεσόγειος) για να εναποθέσουν τα αυγά τους.

Β) Επίσκεψη στο υπαίθριο μουσείο Fishers Village

4η ημέρα: Πέμπτη

Α) Επίσκεψη στο σταθμό επεξεργασίας νερού της Κωνστάντσα. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν σχετικά με τη διαδικασία επεξεργασίας λυμάτων. Παρακολούθησαν τη διαδικασία καθαρισμού του οικιακού νερού και κατανόησαν τη σημασία της για την προστασία του περιβάλλον

Β) Επίσκεψη στο μουσείο Φυσικών Επιστημών (επίδειξη δελφινιών, πλανητάριο)

Γ) Δραστηριότητες στην παραλία. Η περιβαλλοντική ομάδα Mare Nostrum διεξήγαγε ένα κυνήγι θησαυρού για τη συλλογή φυσικών υλικών και ανακυκλώσιμων αποβλήτων που θα χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή αντικειμένων στις δραστηριότητες της επόμενης μέρας.

5η ημέρα: Παρασκευή

Α) Οικολογική διακοσμητική τέχνη. Οι μαθητές δημιούργησαν έργα τέχνης με υλικά που συγκεντρώθηκαν από το περιβάλλον: πέτρες, κοχύλια, ξύλο, άμμο, διαπιστώνοντας ότι μπορεί κανείς να δημιουργήσει τέχνη από την επαναχρησιμοποίηση υλικών και τη χρήση της τεχνολογίας.

Β) Οι δραστηριότητες της εβδομάδας ολοκληρώθηκαν με τη φύτευση ενός δέντρου αφιερωμένου στο πρόγραμμα και την απονομή πιστοποιητικών παρακολούθησης.

Η κινητικότητα έδωσε σε μαθητές και καθηγητές την ευκαιρία να γνωρίσουν τη Ρουμανική κουλτούρα, να έρθουν σε επαφή με ένα διαφορετικό πολιτισμό και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και αειφορίας

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες