ΛΑΡΙΣΑ

ΚΔΒΜ Καινοτομία: Oρόσημα και προσεχή αποτελέσματα του έργου Erasmus+

Επιμόρφωση Εκπαιδευτών ΕΕΚ για να ενεργούν ως σύμβουλοι μαθητευομένων

Το Έργο:

Το ευρωπαϊκό έργο Skill4VET-app αποτελεί μια στοχευμένη προσπάθεια επαναπροσδιορισμού των ευκαιριών μάθησης με βάση την εργασία στον κόσμο μετά την πανδημία Covid-19. Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που προκάλεσαν οι αλλαγές στον τρόπο παροχής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ιδίως στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, η κοινοπραξία επικεντρώθηκε στη δημιουργία εργαλείων που θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτές να ενδυναμώσουν τους εκπαιδευόμενους να ολοκληρώσουν τη μαθητεία τους και να αποκτήσουν δεξιότητες που θα τους υποστηρίξουν να εξελιχθούν στον επαγγελματικό τομέα. Το έργο επικεντρώνεται κυρίως στην παροχή βοήθειας σε άτομα σε αγροτικές περιοχές, ιδίως στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιταλία, όπου πολλοί νέοι δυσκολεύονται να βρουν εργασία. Το έργο θα διαρκέσει δύο χρόνια και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ορόσημα ενός έτους:

Κατά το πρώτο έτος, διεξήχθη μια ολοκληρωμένη έρευνα μέσω ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων την αξιολόγηση του κατά πόσον οι εκπαιδευτές ενθαρρύνουν ενεργά τους εκπαιδευόμενους να ακολουθήσουν επαγγελματική κατάρτιση μέσω της μαθητείας, τον προσδιορισμό του κατά πόσον όσοι ήδη ασχολούνται με τη μαθητεία ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν σε προγράμματα κινητικότητας, τον προσδιορισμό των απαραίτητων γνώσεων που πρέπει να διαθέτουν οι εκπαιδευτές σχετικά με τη μαθητεία στις αγροτικές περιοχές και άλλα.

Η δημιουργία του 1ου Αποτελέσματος:

Η έρευνα περιελάβανε συνολικά 20 συνεντεύξεις με εκπαιδευτές ΕΕΚ και 125 απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων καταδεικνύει διάφορες δεξιότητες για τις οποίες οι εκπαιδευτές πρέπει να είναι εφοδιασμένοι. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία του εφοδιασμού των εκπαιδευτών με δεξιότητες για την ενίσχυση της κριτικής σκέψης, της επίλυσης προβλημάτων και της αντιμετώπισης των συναισθηματικών πτυχών των μαθητών, μαζί με τη χρήση υβριδικών μεθόδων διδασκαλίας για την προώθηση των ικανοτήτων δια βίου μάθησης. Η σχετική αναφορά υπογραμμίζει επίσης τις προκλήσεις στην οργάνωση της μαθητείας και την υποστήριξη των μαθητών της ΕΕΚ. Τα εργαλεία που εντοπίστηκαν για τους εκπαιδευτές περιλαμβάνουν επαγγελματικά δίκτυα, πλατφόρμες, εργαστήρια και επικοινωνιακούς πόρους για τον επιτυχή σχεδιασμό και την υλοποίηση της μαθητείας.

Τι πρόκειται να γίνει το επόμενο έτος:

Κατά το επόμενο έτος οι εταίροι του έργου σκοπεύουν να ολοκληρώσουν μια συγκριτική έκθεση που θα συνοψίζει τα ευρήματα των συνεντεύξεων και των ερευνών σε ένα ενιαίο έγγραφο. Η έκθεση αυτή θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του έργου και θα είναι διαθέσιμη για το κοινό.

Επιπλέον, κατά το προσεχές έτος θα δημιουργηθεί ένας ψηφιακός οδικός χάρτης, μια διαδικτυακή διεπαφή με μεθοδολογίες για την αύξηση των γνώσεων των εκπαιδευτών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σχετικά με τον τρόπο υποστήριξης των εκπαιδευομένων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την προετοιμασία μιας θέσης μαθητείας έως την αξιολόγηση της διαδικασίας μετά την ολοκλήρωσή της. Επιπλέον, αργότερα μέσα στο έτος θα πραγματοποιηθεί μια πιλοτική συνεδρία με τη συμμετοχή εκπαιδευτών ΕΕΚ για τη δοκιμή των αποτελεσμάτων του έργου.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες ενημερώσεις σχετικά με το έργο και ακολουθήστε το έργο στο Facebook και στο LinkedIn!

Το Erasmus+ 2021-2027 είναι το ανανεωμένο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους τομείς της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού, προσφέροντας ευκαιρίες για όλους τους ανθρώπους και σε όλους τους εκπαιδευτικούς τομείς (σχολική εκπαίδευση, επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, τριτοβάθμια εκπαίδευση και εκπαίδευση ενηλίκων).

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες