ΛΑΡΙΣΑ
Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΕΘΑ/ΓΕΣ Λάρισας: «Όχι στην ιδιωτικοποίηση του έργου των στρατιωτικών εργοστασίων»
«Όχι στην ιδιωτικοποίηση του έργου των στρατιωτικών εργοστασίων» λέει ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΕΘΑ/ΓΕΣ Νομού Λάρισας, σε κοινή ανακοίνωσή του με το Σύλλογο Μόνιμων Δημοσίων Υπαλλήλων ΥΕΘΑ Μακεδονίας.
Όπως εξηγούν: «Δυστυχώς τα όσα είχαμε προβλέψει στο προηγούμενο κοινό Δελτίο Τύπου μας είναι πλέον πραγματικότητα, καθώς την 1η Φεβρουαρίου 2024 αναρτήθηκε στο Διαύγεια, διαγωνισμός με θέμα “Σύναψη Συμφωνίας Πλαίσιο (Σ-Π) διάρκειας 3ετών για το πρόγραμμα Συντήρηση – Τεχνική Υποστήριξη Κινητήρων Οχημάτων MS 290GD”, με καταληκτική ημερομηνία προσφορών την 11η Μαρτίου 2024 και έχει ως αντικείμενο την ανάθεση συντήρησης των συγκεκριμένων τύπων κινητήρων σε ιδιώτες.
Η περιβόητη ΠΕΔ που είχαμε επισημάνει, χρησιμοποιήθηκε τελικά ως Δούρειος Ίππος για να αναλάβουν επίσημα ιδιώτες ανάδοχοι, ορισμένες από τις αρμοδιότητες του Τεχνικού Σώματος.
Πλέον είναι γεγονός η συντήρηση των κινητήρων οχημάτων MS290GD (οι γνωστές καναδέζες) από ιδιώτες, ενώ βάσει πληροφοριών βρίσκεται σε εξέλιξη η δημοσίευση διαγωνισμών για κινητήρες οχημάτων MS290GDT, για κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων τεθωρακισμένων οχημάτων Μ113Α1-Α2, ενώ έρχεται και η σειρά των οχημάτων STEYR και δεν ξέρουμε τι άλλο θα ακολουθήσει…
Όσον αφορά στην απάντηση του κ. Υπουργού προς τα ερωτήματα Βουλευτών που είχαν υποβληθεί σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα στη Βουλή, την χαρακτηρίζουμε ως απογοητευτική και προκλητική καθώς δεν ξεκαθάρισε τίποτε επί της ουσίας, ενώ βρίθει από αοριστολογίες και ανακρίβειες, με συνέπεια να δημιουργηθούν τελικά πολύ περισσότερα ερωτήματα για τα οποία περιμένουμε ξεκάθαρες απαντήσεις.
Παρόλο που ως Σωματεία, προσφερθήκαμε να ενημερώσουμε από κοντά τον κ. Υπουργό καθώς και τον κ. Α/ΓΕΣ για το θέμα, δεν λάβαμε έως και σήμερα, καμία απάντηση στα αιτήματα συνάντησης, το οποίο και καταδικάζουμε απερίφραστα. Για αυτό λοιπόν ενημερώνουμε εμείς δημόσια τον κ. Υπουργό, ανταπαντώντας στην απάντησή του.
- Για ποιο λόγο κ. Υπουργέ, την ώρα που οι Βουλευτές περίμεναν απαντήσεις στα ερωτήματά τους από εσάς, η ΑΣΔΥΣ/ΔΠΜ “έτρεχε” να προλάβει να αναρτήσει τον πρώτο από τους επίμαχους διαγωνισμούς;
- Για ποιο λόγο κ. Υπουργέ, δεν απαντήθηκε η ερώτηση του Βουλευτή Κέρκυρας κ. Μπιάγκη Δημήτριου, στην οποία έθετε κρίσιμα υποερωτήματα που αν είχαν απαντηθεί, θα είχε αποκαλυφθεί η πραγματική εικόνα απαξίωσης των Στρατιωτικών Εργοστασίων (ΣΕ); Ποιοί και για ποιό λόγο κράτησαν στο συρτάρι τους, τα στοιχεία που ρώτησε ο Βουλευτής ;
- Για ποιο λόγο κ. Υπουργέ, προέκυψε η “λύση” του ιδιώτη; Προέκυψε βάσει τεχνοοικονομικών μελετών με στοιχεία και αριθμούς ή έπειτα από απλές εισηγήσεις διαφόρων “φωστήρων” με αίολα επιχειρήματα ;
- Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι η ανάθεση των εργασιών σε ιδιώτες, υλοποιείται “με σκοπό την ταχύτερη διεκπεραίωση εργασιών και την αύξηση διαθεσιμοτήτων και της επιχειρησιακής ετοιμότητας των Μονάδων και μόνο όταν κάποιο ΣΕ αδυνατεί για οποιοδήποτε λόγο να προβεί στη συντήρηση κάποιων οχημάτων”. Σας ενημερώνουμε λοιπόν ότι:
1. Τυχόν, καθυστερήσεις σε επισκευές, μειωμένες διαθεσιμότητες καθώς και άλλα αντίστοιχα προβλήματα που ενδεχομένως να επικαλούνται ορισμένοι για να μπει ο ιδιώτης από την πίσω πόρτα, οφείλονται στις περικοπές που έχουν επιβληθεί τα τελευταία έτη, στις πιστώσεις που διατίθενται για αγορά ανταλλακτικών που δεν χορηγεί η υπηρεσία και χρειαζόμαστε στα ΣΕ.
Ζητήστε από τους επιτελείς σας, να σας δείξουν τα ποσοστά υλοποίησης των ετήσιων προγραμμάτων ανακατασκευών οχημάτων και συγκροτημάτων για τα τελευταία 4 έτη και τι ποσά διαθέσατε από τον ΑΛΕ 2410204001 (ανταλλακτικά οχημάτων) για την υλοποίηση των προγραμμάτων στα έτη αυτά…
2. Δεν ευσταθούν επίσης οι δικαιολογίες του τύπου “αναθέτουμε εργασίες στον ιδιώτη λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας στα ΣΕ”, όπως ακούσαμε και μπορεί να ακούσετε και εσείς, από κάποια “παπαγαλάκια”. Η δραματική μείωση των πιστώσεων για αγορά ανταλλακτικών, έχει ως αποτέλεσμα να πέσουν κατακόρυφα οι ρυθμοί εργασίας μας και όπως χαρακτηριστικά λένε κάποιοι τεχνίτες, “σε κάποια τμήματα δεν ακούγεται ούτε μια σφυριά”.
3. Μας λέτε επίσης ότι καταφεύγετε στην λύση του ιδιώτη, μόνο όταν κάποιο ΣΕ αδυνατεί να προβεί στη συντήρηση οχημάτων. Σας πληροφορούμε λοιπόν ότι τα συγκροτήματα που δίνονται τώρα, αλλά και αυτά που θα δοθούν σε λίγο καιρό, στον ιδιώτη, συντηρούνται με επιτυχία εδώ και πολλές δεκαετίες από τους Συναδέλφους μας.
Καλύψατε πλήρως τις ανάγκες των ΣΕ σε ανταλλακτικά και πιστώσεις και σας δήλωσαν ότι αδυνατούν να συντηρήσουν τα υλικά, που θα δώσετε στους ιδιώτες; Εξαντλήστε πρώτα τις επισκευαστικές μας δυνατότητες και μετά μιλάμε αν θα χρειαστείτε τον οποιοδήποτε “συμπληρωματικό” ιδιώτη με το πολλαπλάσιο κόστος…
- Απαντήσατε κ. Υπουργέ, γενικώς και αορίστως ότι “διατίθενται σε ετήσια βάση, σημαντικές πιστώσεις για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών”. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, ότι η πραγματική εικόνα είναι εντελώς διαφορετική:
1. Όσον αφορά στα ποσά που διατέθηκαν το 2023 στα ΣΕ για αγορά ανταλλακτικών οχημάτων (ΑΛΕ 2410204001), αυτά είναι έως και 64 % μειωμένα σε σχέση με αντίστοιχα ποσά προηγουμένων ετών. Ζητήστε από τους επιτελείς σας, τα στοιχεία των ποσών που μας διατέθηκαν από αυτόν τον ΑΛΕ, για την περίοδο 2020 έως και 2023 και θα καταλάβετε….
2. Η υποχρηματοδότηση των ΣΕ στον συγκεκριμένο ΑΛΕ κορυφώνεται το 2024, καθώς σύμφωνα με την επίσημη κατανομή των πιστώσεων του προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ, σε ολόκληρο το ΓΕΣ θα διατεθεί το ποσό του 1.000.000 € για αγορά ανταλλακτικών οχημάτων (ποσό που είναι έως και 74 % μειωμένο σε σχέση με προϋπολογισμούς προηγούμενων ετών) και όπως όλα δείχνουν, όταν εξαντληθεί ο πετσοκομμένος προϋπολογισμός του ΓΕΣ στον συγκεκριμένο κωδικό, στα ΣΕ δεν θα έχουμε ούτε μαντήλι για να κλάψουμε….
- Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι “η Υπηρεσία συνάπτει Μνημόνια Συνεργασίας με φορείς της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας”. Αυτό όμως που δεν αναφέρατε και πιθανώς δεν σας έχουν πει οι επιτελείς σας, είναι ότι το ΓΕΣ έχει ήδη υπογράψει και Μνημόνια Συνεργασίας με ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Άμυνας και ήδη πραγματοποιούνται σχετικές επισκέψεις στα ΣΕ.
Η αλήθεια είναι ότι η χρονική συγκυρία υπογραφής μνημονίων – επισκέψεων – διαδικασίας δημοσίευσης διαγωνισμών, μας προβληματίζει ιδιαίτερα.
- Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι η “τεχνική υποστήριξη από ιδιωτικούς φορείς έχει συμπληρωματικό και επικουρικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την ισχύουσα διαδικασία συντήρησης του τεχνικού υλικού από τα ΣΕ”. Σας ενημερώνουμε, ότι μάλλον κάποιοι δεν σας τα είπαν και τόσο καλά:
1. Ο “επικουρικός” ή “συμπληρωματικός” χαρακτήρας θα είχε κάποιο νόημα, εάν θα είχατε καλύψει πλήρως τις ανάγκες μας σε ανταλλακτικά και πιστώσεις, δούλευαμε στο 100 % των δυνατοτήτων μας και παρόλα αυτά δεν κατορθώναμε να υλοποιήσουμε στο ακέραιο, όλες τις εργασίες που μας αναθέτετε.
2. Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί “επικουρικός” ή “συμπληρωματικός” ο ρόλος των ιδιωτών, όταν “με το καλημέρα” θα τους δώσετε για συντήρηση, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 40% των συνολικών ετήσιων αναγκών του ΓΕΣ, σε ανακατασκευές κινητήρων οχημάτων MS290GD, MS290GDT και Μ113Α1-Α2.
3. Σας έχουν ενημερώσει για το κόστος των “συμπληρωματικών” λύσεων; Αν όχι, σας το λέμε εμείς : Σύμφωνα με τα στοιχεία των διαγωνισμών, μόνο για 46 κινητήρες τριών διαφορετικών τύπων οχημάτων (MS290GD, MS290GDT, M113A1-A2), οι ιδιώτες ανάδοχοι θα λαμβάνουν ετησίως 467.900 € . Ποσό εξωφρενικό, αν αναλογιστούμε τον μειωμένο προϋπολογισμό του 1.000.000 ευρώ, για αγορά ανταλλακτικών οχημάτων, έτους 2024 για ολόκληρο το ΓΕΣ.
4. Με τέτοια υψηλά ποσοστά κάλυψης των αναγκών ανακατασκευών του ΓΕΣ από τον ιδιώτη, με τέτοια γενναία χρηματοδότηση του ιδιώτη και με τέτοια πενιχρή χρηματοδότηση των προγραμμάτων ανακατασκευών στα ΣΕ, πρακτικά όχι μόνο μας υποκαθιστάτε με τον ιδιώτη, αλλά πλέον αντιστρέφονται επίσημα οι ρόλοι: Tα ΣΕ θα λειτουργούν “συμπληρωματικά” και “επικουρικά” και ο ιδιώτης θα έχει τον κύριο ρόλο στη συντήρηση συγκροτημάτων οχημάτων.
- Γνωρίζετε κ. Υπουργέ, πόσο εκτιμάται η οικονομική ζημιά για την Υπηρεσία, από την ανάθεση έργου στους ιδιώτες;
1. Το 2023 δώσατε σε ένα ΣΕ, 37.000 ευρώ για ανακατασκευή 12 κινητήρων MS290GD και σε άλλο ΣΕ, δώσατε 20.000 € για ανακατασκευή 4 κινητήρων M113A1-A2.
2. Στους ιδιώτες για την ίδια δουλειά και σύμφωνα με τις τιμές των επίμαχων διαγωνισμών, θα χρειαστεί να δώσετε 89.400 ευρώ για τους 12 κινητήρες MS290GD (7.450 € ανά τεμ) και 68.400 ευρώ για τους 4 κινητήρες Μ113Α1-Α2 (17.100 ευρώ ανά τεμ).
3. Για την ίδια δουλειά δηλαδή, ο ιδιώτης θα λάβει 100.800 ευρώ παραπάνω από αυτά που δώσατε στα 2 ΣΕ! Φανταστείτε να υπολογίσουμε τη ζημιά για το σύνολο των υλικών, που θέλετε να δώσετε στον ιδιώτη την τριετία 2024-2026 ! Εκτιμάται ότι η ζημιά θα ξεπεράσει τις 900.000 ευρώ για τα τρία έτη των συμβάσεων. Πιστεύετε ακόμα, ότι είναι “συμπληρωματική” και “εναλλακτική” αυτή η λύση;
- Γνωρίζετε κ. Υπουργέ, ότι τόσα χρόνια όλοι οι αρμόδιοι στις επισκέψεις τους, μας έλεγαν και μας λένε ακόμα το παραμύθι “λεφτά δεν υπάρχουν, μην ζητάτε, κάντε οικονομία”, όταν ζητάμε πιστώσεις για να παράγουμε έργο;
Μόλις όμως έφτασε η ώρα να βρεθούν τα χρήματα για τους ιδιώτες, διαπιστώσαμε με έκπληξη ότι, βρέθηκε το “παραθυράκι” της χρηματοδότησης των διαγω-νισμών από τον ΑΛΕ 3130101002, που προορίζεται για “Πληρωμές για αγορές οπλικών συστημάτων από λοιπά προγράμματα εξοπλισμού” και το οποίο σύμφωνα με τη κατανομή του προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ έχει στον κουμπαρά του 2,54 δις ευρώ. Επιτρέπεται κάτι τέτοιο; Αν επιτρέπεται, γιατί δεν δίνετε και στα ΣΕ πιστώσεις από αυτόν τον κωδικό, για να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε ανταλλακτικά, προκειμένου να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας;
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια και επειδή ως Σωματεία έχουμε αποδείξει ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν μασάμε τα λόγια μας, καθώς και για τους παραπάνω λόγους :
- Καταγγέλλουμε, το ξεπούλημα της τεχνικής συντήρησης των οχημάτων του Στρατού σε ιδιώτες, που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή.
- Καταγγέλλουμε, όλους όσους εμπλέκονται στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης και τους ενημερώνουμε ότι κανένας δεν είναι άμοιρος των ευθυνών που του αναλογούν.
- Απαιτούμε την άμεση ανάκληση και ακύρωση όλων των σχετικών διαγωνισμών, δημοσιευμένων και μη, για λόγους δημοσίου συμφέροντος.
- Απαιτούμε την άμεση και πλήρη κάλυψη των αναγκών όλων των ΣΕ αλλά και των ΣΠΤΧ σε ανταλλακτικά και πιστώσεις, ώστε να αυξήσουμε ξανά την παραγωγή μας.
- Απαιτούμε την άμεση επίλυση των προβλημάτων όλων των ΣΕ, που έχουν αναδειχθεί κατά καιρούς από τα Σωματεία και τα οποία γνωρίζει ήδη η Πολιτική Ηγεσία και η Στρατιωτική Ιεραρχία.»
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις