ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ
«Κίνδυνος – θάνατος» τα ηλεκτρικά πατίνια στο κέντρο της Λάρισας – Έντονα προβληματισμένη με την κατάσταση η Δημοτική Αρχή
Μετά τα ποδήλατα, ήρθαν τα ηλεκτρικά πατίνια για να προσδώσουν βαθύτερο νόημα στην έννοια του κυκλοφοριακού χάους στη Λάρισα. Ως μεγάλο αστικό κέντρο, η θεσσαλική πρωτεύουσα πάσχει εδώ και καιρό από τη μόδα των τελευταίων ετών, με μικρά σε όγκο, αλλά μεγάλα σε ταχύτητα πατίνια, τα οποία έχουν κατακλύσει το κέντρο.
Αναβάτες συνήθως ανήλικοι και μάλιστα σε ηλικίες που οι κηδεμόνες τους δε θα έπρεπε να τους αφήνουν να βγαίνουν σε κεντρικές οδικές αρτηρίες όπως η Ηρώων Πολυτεχνείου ή ακόμη και η λεωφόρος Καραμανλή, ούτε με… ποδήλατο! Σε πολλές των περιπτώσεων μάλιστα, οι αναβάτες είναι δύο, κάτι που απαγορεύεται δια ροπάλου από τη νομοθεσία. Τα «καλύτερα» βέβαια είναι άλλα. Όχι μόνον ότι κινούνται χωρίς σχεδόν καμία πρόβλεψη ασφαλείας όπως π.χ. κράνος ή φως το βράδυ, αλλά και ότι – όπως και σε πολλές περιπτώσεις οι ποδηλάτες – αδιαφορούν για την εφαρμογή του κώδικα οδικής κυκλοφορίας σε ζωτικής σημασίας περιπτώσεις, όπως η αντίθετη κίνηση σε μονόδρομο, η κίνηση πάνω σε πεζοδρόμους ή ακόμη και η διέλευση με κόκκινο σηματοδότη!
Και μπορεί η Λάρισα να μην πάσχει σε τέτοιο βαθμό που η Θεσσαλονίκη είναι βυθισμένη στο πρόβλημα, λόγω των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών που βρίσκονται διάσπαρτα παντού, ακόμη και στον βυθό του Θερμαϊκού, όμως τα συμπτώματα έχουν αρχίσει να γίνονται ανησυχητικά και να προκαλούν έντονο προβληματισμό στη Δημοτική Αρχή.
«Προφανώς και μας ανησυχεί το φαινόμενο, όπως γενικότερα με όλα τα νέα μεταφορικά μέσα που έφερε η ηλεκτροκίνηση. Το παρακολουθούμε στενά, αλλά αυτό που πρέπει να επισημάνω είναι πως πάσχουμε από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο δε μας δίνει και πολλά περιθώρια να επέμβουμε. Δεν μπορείς να λάβεις μία απόφαση, όταν δεν υπάρχει και ο αντίστοιχος νόμος να την υποστηρίξει» τόνισε μιλώντας στο onlarissa.gr ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κυκλοφοριακών Παρεμβάσεων του Δήμου Λαρισαίων κ. Βαγγέλης Παπαλέξης.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως σε μεγάλες πόλεις όπου ο κόμπος έφθασε στο χτένι, όπως το Παρίσι ή το Ηράκλειο της Κρήτης, οι Δημοτικές Αρχές προχώρησαν σε απαγόρευση των πατινιών, τα οποία αφορούν εταιρείες που τα χρονομισθώνουν. Αντίστοιχες ισχυρές σκέψεις κάνει και ο Δήμος Θεσσαλονίκης ο οποίος ξεκίνησε εκ νέου διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προαναγγέλλοντας τσουχτερά πρόστιμα. Αυτό όμως δε μπορεί να συμβεί σε ιδιωτικό επίπεδο όπου ακόμη κι ένα παιδί λίγων ετών μπορεί να βγει στο οδόστρωμα με ένα πατίνι που μπορεί να πιάσει ταχύτητες ακόμη και 50 χιλιομέτρων την ώρα!
Όσο πάντως το πρόβλημα επιτείνεται, αλλά και όσο η πολιτεία δεν προχωρεί σε σθεναρές και αποτελεσματικές τομές στη νομοθεσία, τόσο τα ηλεκτρικά πατίνια θα αποτελούν έναν από τους σοβαρότερους κινδύνους πρόκληση ατυχήματος στη Λάρισα και σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα…
newsroom onlarissa.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις