ΛΑΡΙΣΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

«Βόμβα» από το Ελεγκτικό συνέδριο: Στον «αέρα»… οι βυθιζόμενες μπάρες στη Λάρισα – Δεν μπορεί να υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ Δήμου και ΟΤΕ

Με μια απόφαση κυριολεκτικά «βόμβα», ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τινάζει στον αέρα την σύμβαση που προώθησε η προηγούμενη δημοτική αρχή Λάρισας με τον ΟΤΕ, για τη λειτουργία του συστήματος των βυθιζόμενων μπαρών στους πεζοδρόμους της Λάρισας.

Σύμφωνα με την απόφαση του Επιτρόπου, με την οποία στην ουσία ελέγχεται η νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση από το Δήμο Λαρισαίων της σύμβασης με τίτλο «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ», υπάρχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που κωλύουν την υπογραφή των σχεδίων της σύμβασης.

Πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει η λειτουργία του συστήματος των βυθιζόμενων μπαρών μέχρι τη «θεραπεία» των  σημείων που κατά το Ελεγκτικό Συνέδριο, έχουν πρόβλημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του onlarissa.gr, το Ελεγκτικό συνέδριο (ο επίτροπος εν προκειμένω), θεωρεί ότι δεν τεκμηριώνεται ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού (μιλάμε για δαπάνη περίπου 1.200.000€), σημειώνοντας ότι το κόστος προμήθειας συγκεκριμένων ειδών δεν προέκυψε από έρευνα αγοράς αλλά κατά προσέγγιση (!), ενώ προσθέτει ότι και το κόστος επισκευής των βλαβών του συστήματος, δεν υπολογίζεται με ακρίβεια αλλά κατά προσέγγιση…

Επιπρόσθετα, σημειώνει ότι και το κόστος για τη λειτουργία του Κέντρου ελέγχου του Συστήματος (665.000€ περίπου),  προκύπτει «αορίστως και κατά προσέγγιση».

Σε ότι δε αφορά την τεχνική υποστήριξη software και τη διαχείριση των εφαρμογών, τονίζει ότι δεν υπάρχουν τιμές κόστους που κυκλοφορούν στο εμπόριο και ότι πριν τη σύνταξη του προϋπολογισμού του έργου, ο Δήμος Λαρισαίων έλαβε υπόψη τις ενδεικτικές τιμές της αναδόχου εταιρείας.

Καταλήγοντας ότι με βάση τα παραπάνω δεν παρατίθεται με σαφήνεια ο τρόπος υπολογισμού του προϋπολογισμού του έργου…

Σε άλλο σημείο της απόφασης, αναφέρονται στοιχεία τα οποία σύμφωνα με την κρίση του Επιτρόπου δημιουργούν διακρίσεις σε βάρος άλλων φορέων που θα ήθελαν να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό και αντίκεινται στις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού (δείχνοντας πιθανώς φωτογραφικές διατάξεις για τον ένα και μοναδικό μειοδότη;)

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ;

Να θυμίσουμε ότι το θέμα συζητήθηκε στη διαδικασία λογοδοσίας της 27-6-2024 μετά από ερώτηση της «Συμπαράταξης Λαρισαίων»… Σε εκείνη τη συνεδρίαση ο Δήμαρχος κ. Θ. Μαμάκος είχε μιλήσει για την εκκρεμότητα που υπάρχει με τον Επίτροπο θέτοντας το ερώτημα μάλιστα, αν για κάποιο λόγο δεν εγκρίνει την σύμβαση ο Επίτροπος για το διάστημα που παρείχε υπηρεσίες ο ανάδοχος, ποιος θα πληρώσει και πώς θα πληρωθεί…

Ερώτημα που προφανώς επανέρχεται στην επικαιρότητα μαζί με ένα δεύτερο: Πώς λειτουργούσε το σύστημα χωρίς την ύπαρξη σύμβασης από την ώρα που έληξε η πρώτη;

Και ίσως το πιο βασικό από όλα: Ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται στον αέρα ένα έργο – για τη χρησιμότητα του οποίου κανείς δεν θα διαφωνήσει – το οποίο στοίχισε περίπου 1,6 εκ. ευρώ, από τα οποία το 1,1 εκ. ήταν ίδιοι πόροι του Δήμου, δηλαδή των Λαρισαίων πολιτών. Και το οποίο με βάση τα όσα έχουν γίνει γνωστά έχει ένα κόστος ετήσιας συντήρησης περίπου 500.000 ευρώ (υπό φυσιολογικές συνθήκες και κατά προσέγγιση αν ισχύουν τα όσα αναγράφονται στην απόφαση του Επιτρόπου για υπολογισμούς κατά προσέγγιση…)

Το σίγουρο είναι ότι προφανώς με την απόφαση του Επιτρόπου οι μπάρες μάλλον θα παραμείνουν βυθισμένες για μεγάλο χρονικό διάστημα…

ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ;

Προς στιγμήν δεν υπάρχουν αντιδράσεις από τη Δημοτική Αρχή. Στελέχη της, που γνωρίζουν καλά το θέμα, επιβεβαιώνουν την αρνητική απόφαση του Επιτρόπου και σημειώνουν την επαλήθευση των φόβων και των ενστάσεων, που είχαν εκφραστεί κατά καιρούς, αλλά και στην πρόσφατη συνεδρίαση της λογοδοσίας και που δεν έχουν να κάνουν με τη χρησιμότητα ή όχι του έργου αλλά με τα οικονομικά της δεδομένα…

«Ήταν περίεργο που ένα έργο κόστους 1,6 εκ. ευρώ (από τα οποία το 1,1 εκ. ευρώ ίδιοι πόροι), απαιτούσε κόστος ετήσιας συντήρησης πάνω από 500.000 ευρώ και αυτό υπολογισμένο κατά προσέγγιση», σημειώνουν.

Επισημαίνουν πάντως πως «προέχει η προσεκτική μελέτη της απόφασης και των λόγων της ακύρωσης της σύμβασης και στη συνέχεια ο σχεδιασμός για τα επόμενα βήματα με σεβασμό στο δημόσιο χρήμα και στις ανάγκες της πόλης και των πολιτών. Σε αυτή την κατεύθυνση θα εξεταστούν όλες οι πιθανές επιλογές, με μια ίσως καινούργια σύμβαση, με καλύτερους οικονομικούς όρους για το Δήμο Λαρισαίων».

Απόστολος Ράιδος

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες