ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Αmber Alert… για τα εργοτάξια στη Μαγνησία

Οι κάτοικοι της Μαγνησίας και οι τοπικοί φορείς «χόρτασαν» δεσμεύσεις και εξαγγελίες περί έναρξης των μόνιμων έργων αποκατάστασης, ωστόσο όλα τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί, ειδικά διά στόματος του αρμοδίου Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, παραμένουν «γράμμα κενό» μέχρι σήμερα.

Τα εργοτάξια που θα αναλάβουν τα μόνιμα έργα αποκατάστασης είναι άφαντα, ενώ ο νομός «ζει» με τον φόβο της επόμενης πλημμύρας. Η περιφέρεια Θεσσαλίας είναι σε αναμμένα κάρβουνα περιμένοντας να «ανάψει το πράσινο φως» και να εγκατασταθούν οι εργοληπτικές εταιρείες, όμως κανείς δεν ενημερώνει επίσημα τι μέλλει γενέσθαι, όχι μόνο στη Μαγνησία αλλά σ’ ολόκληρη τη Θεσσαλία.

Η ανακολουθία δεσμεύσεων του Υφυπουργού Υποδομών είναι σαφές ότι εκθέτει την κυβέρνηση. Όλα παραμένουν σε επίπεδο προθέσεων και οι εξαγγελίες στα χαρτιά.

Την ίδια ώρα, γέφυρες, ρέματα και οδικό δίκτυο σε πολλά χωριά του Πηλίου, όπου έγιναν προσωρινές αποκαταστάσεις για τις ζημιές, «κρέμονται» σε μία κλωστή.

Κάτοικοι και παραγωγοί δεν έχουν πρόσβαση στους οικισμούς των χωριών τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνει συγκομιδή της σοδειάς τους. Επιπροσθέτως, οι περισσότεροι δρόμοι αποτελούν καθημερινά παγίδα θανάτου για ντόπιους και επισκέπτες, οι οποίοι με κίνδυνο της ζωής του χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο που «χάσκει» 12 μήνες τώρα.

Από Μάρτιο, Ιούνιο και έφτασε Σεπτέμβριος…

Τελευταία φορά που ο κ. Ταχιάος έχοντας μάλιστα δίπλα του τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα «εξήγγειλε» ότι ξεκινούν άμεσα τα έργα αποκατάστασης ήταν αρχές του περασμένου Ιουλίου, στο περιθώριο εγκαινίων στο ΣΕΑ Αερινού. Η δήλωσή του είχε ως εξής: «Εχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, έχουν συνταχθεί τεύχη δημοπράτησης και εντός των ημερών βγαίνει η ΣΑΕ που αφορά στη δέσμευση των συνολικών πιστώσεων για ολόκληρη τη Θεσσαλία, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ. Οι περισσότερες παρεμβάσεις αφορούν στο Πήλιο και τον ορεινό οδικό άξονα Καρδίτσας και Τρικάλων. Τα έργα θα γίνουν με το σύστημα μελέτη- κατασκευή, ενώ όπως εξήγησε ο υφυπουργός για να γίνουν οι μελέτες χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και drones για να αποτυπωθεί η κατάσταση, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις οι ζημιές στο οδικό δίκτυο που άφησε πίσω του ο Daniel ήταν πολύ μεγάλες».

Στην ίδια εκδήλωση ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας για το ίδιο θέμα είχε επισημάνει: «Μέσα στο καλοκαίρι θα εκδοθούν οι διαγωνισμοί όπως προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο για την υλοποίηση των παρεμβάσεων σε δρόμους και γέφυρες, πρωτίστως για την περιφέρεια Θεσσαλίας, ύψους 900 εκ. ευρώ. Ταυτόχρονα την ίδια περίοδο θα βγούνε οι διαγωνισμοί για την μόνιμη αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη και στους κάθετους σιδηροδρομικούς άξονες, Λάρισα- Βόλος και Παλαιοφάρσαλα- Καλαμπάκα, έργα ύψους 463 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε το κομμάτι των έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025».

Το σπιράλ των δεσμεύσεων που δεν τηρήθηκαν άρχισε να ξετυλίγεται τον περασμένο Μάρτιο όταν ο κ. Ταχιάος προέβλεπε τέλος του ίδιου μήνα ότι θα γίνει η προκήρυξη των διαγωνισμών για τα έργα αποκατάστασης, ανακοίνωνε πρόγραμμα 1,4 δισ. σε συνάντηση που είχε με δημάρχους κι ανέφερε παράλληλα πως τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στη Μαγνησία στο πλαίσιο αποκατάστασης των ζημιών από τον Daniel και τον Elias θα χρηματοδοτηθούν με ένα αρχικό ποσό 600 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, με δυνατότητα ο κατάλογος των έργων να διευρυνθεί ανάλογα με τις προτάσεις των δήμων.

Εκτοτε ουδέν. Τα έργα παραμένουν σε επίπεδο εξαγγελιών, με τη Μαγνησία να αναμένει την εγκατάσταση των εργοληπτικών εταιρειών που θα κληθούν να αποκαταστήσουν ζημιές, οι οποίες έχουν προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό και την τοπική οικονομία.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Πηγή: taxydromos.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες