ΛΑΡΙΣΑ

Λιακούλη: «Πληθαίνουν τα επικίνδυνα περιστατικά στον σιδηρόδρομο – Φόβος για “Τέμπη… ξανά”!»

Για πολλοστή φορά σε ερώτηση-παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα προχώρησε η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ και βουλευτής Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη, από κοινού με τους βουλευτές της Κ.Ο., για τα σοβαρά προβλήματα ασφαλείας που παρατηρούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και εξακολουθούν να θέτουν σε κίνδυνο τους πολίτες κατά τις μετακινήσεις τους, την ώρα που οι εικόνες από την εγκληματική τραγωδία των Τεμπών “στοιχειώνουν” τη συλλογική μνήμη των Ελλήνων και των Ελληνίδων.

Όπως επισημαίνει η βουλευτής Λάρισας, μαζί με τους συναδέλφους της, στην ερώτησή τους:

«Ενάμιση χρόνο, μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που βύθισε σε βαρύ και διαρκές πένθος τη χώρα, πληθαίνουν τα σοβαρά περιστατικά – συμβάντα με συρμούς τραίνου, με την κυβέρνηση να παραμένει σε ρόλο ‘’παθητικού θεατή’’, ενός δυνητικού δράματος εν εξελίξει.

Τα περιστατικά δυστυχώς αφορούν το σύνολο των λειτουργικών διαδικασιών του δικτύου, όπως είναι η φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων ή η υπογειοποίηση του δικτύου, όπως π.χ. εντός του αστικού ιστού της Λάρισας – σχετικές ερωτήσεις υποβλήθηκαν στις 30/1/2024 και στις 31/03/2024, η μη ασφαλής ενδοεπικοινωνία μεταξύ εργαζομένων στους σιδηροδρόμους -ερώτηση στις 14/6/2024, η παρεμπόδιση έως και σύγκρουση συρμών με κλαδιά δέντρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής υποδομής ή πρόσφατα -στις 13/09/2024- όταν και αποφεύχθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή η σύγκρουση τρένων αντίθετης φοράς στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, με εκατοντάδες επιβάτες εντός του συρμού.

Είναι αξιοσημείωτο επίσης το γεγονός, ότι τα παραπάνω περιστατικά συμβαίνουν σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο ήδη υπολειτουργεί, αφού αξιοποιείται μόνο ένα ποσοστό της τάξης περίπου του 40% επί του υπάρχοντος συνολικού δικτύου (!), δεδομένου ότι τμήματα του δικτύου στις τοποθεσίες Λάρισα – Βόλος, Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος, Δυτική Μακεδονία,

Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, βρίσκονται ακόμη και εκτός λειτουργίας -αντίστοιχη ερώτηση υποβλήθηκε στις 02/12/2023.

Ειδικότερα και σχετικά με το περιστατικό της παραλίγο σύγκρουσης τραίνων, μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, τόσο η ανακοίνωση του ΟΣΕ, όσο και οι δηλώσεις του αρμόδιου Υφυπουργού καθιστούν ολοφάνερο το γεγονός ότι η ασφάλεια των συρμών στο συγκεκριμένο τμήμα, στηρίζεται σε γενικό κανονισμό ασφαλείας πολύ παλαιών διατάξεων που περιλαμβάνει μεν δικλείδες ασφάλειας, οι οποίες όμως βασίζονται αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι σε σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα».

Κατόπιν τούτων, η Ευαγγελία Λιακούλη και οι συνάδελφοί της επισημαίνουν ότι οι συνεχιζόμενες κυβερνητικές παραλείψεις στο ζήτημα της ασφάλειας των Ελληνικών σιδηροδρόμων συνιστούν ευθεία προσβολή στο πρόσωπο των θυμάτων των Τεμπών, όπως και των οικογενειών τους και ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό την άμεση τοποθέτηση δικλείδων ασφαλείας με τη χρήση τεχνολογικών μέσων για την ασφαλή κυκλοφορία, σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Ειδικά δε για τα τμήματα “Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος” και “Λάρισα – Βόλος” η Ευαγγελία Λιακούλη ζητά πλήρη ενημέρωση για το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εργασιών και την έναρξη ασφαλούς λειτουργίας των εν λόγω τμημάτων.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες