Τεχνολογία

Μασκ – ρομποταξί: Η εντυπωσιακή… ρομπο-φιέστα και τα ερωτήματα των επενδυτών

Για έναν επιχειρηματία που παλεύει διαρκώς με τις αθετημένες υποσχέσεις, ο Iλον Μασκ έδωσε στον εαυτό του μια αρκετά μεγάλη λίστα υποχρεώσεων την Πέμπτη το βράδυ κατά την πολυαναμενόμενη «χολιγουντιανή» φιέστα αποκάλυψης του ρομποταξί χωρίς οδηγό.

Ίλον Μασκ: Στο στόχαστρο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για την εξαγορά του Twitter

Αφού διέσχισε τους ψεύτικους δρόμους του κινηματογραφικού στούντιο της Warner Bros σε ένα κομψό, ασημί δίθυρο πρωτότυπο “Cybercab”, ο Μασκ υποσχέθηκε ότι τα δημοφιλή οχήματα Model 3 και Model Y της εταιρείας θα μπορούν να λειτουργούν χωρίς επίβλεψη οδηγού στην Καλιφόρνια και στο Τέξας από το προσεχές έτος.

Τι υποσχέθηκε ο Μασκ

Ο Μασκ είπε ότι η Tesla θα αρχίσει να κατασκευάζει το πλήρως αυτόνομο Cybercab έως το 2026 σε τιμή κάτω των 30.000 δολαρίων και έδειξε ένα robovan ικανό να μεταφέρει 20 ανθρώπους στην πόλη – το οποίο είπε ότι θα αναμορφώσει τις πόλεις «μετατρέποντας τους χώρους στάθμευσης σε πάρκα».

Αργότερα ήρθαν τα ανθρωποειδή ρομπότ που χόρεψαν και επίσης παρασκεύασαν ποτά στο μπαρ, και για τα οποία ο Μασκ είπε ότι η Tesla θα τα διαθέσει στην αγορά προς 20.000 έως 30.000 δολάρια το καθένα. «Πιστεύω ότι αυτό θα είναι το μεγαλύτερο προϊόν ποτέ, οποιουδήποτε είδους», δήλωσε.

Η εκδήλωση  για τα ρομποταξί, που έγινε το βράδυ της Πέμπτης υπό τους ήχους ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, είχε την υπογραφή του ικανότατου στο λανσάρισμα Μασκ, αλλά ορισμένοι επενδυτές και ειδικοί της Tesla είπαν ότι ελπίζουν σε πιο συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το πώς η εταιρεία σχεδιάζει να μετατραπεί από αυτοκινητοβιομηχανία σε τιτάνα της αυτόνομης οδήγησης και της τεχνητής νοημοσύνης, με ένα στιβαρό επιχειρηματικό σχέδιο.

Η μετοχή της Tesla υποχώρησε σχεδόν 10% στις αρχές της διαπραγμάτευσης της Παρασκευής. Η μετοχή, η οποία έχει χτυπηθεί τα τελευταία χρόνια από τους φόβους ότι οι ανταγωνιστές των φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων θα καταλάβουν το μερίδιο αγοράς της Tesla, έχει σημειώσει άνοδο σχεδόν 50% από τον Απρίλιο, όταν ο Μασκ ανακοίνωσε τη στροφή προς τις υπηρεσίες ρομποταξί. Ωστόσο, υποχώρησε κατά 8% το περασμένο έτος, σε σύγκριση με την αύξηση 33% του δείκτη S&P 500 της ευρείας αγοράς.

Οι απαιτήσεις των επενδυτών

«Το όραμά του είναι υπέροχο, αλλά κάποιος πρέπει να το υλοποιήσει», δήλωσε ο Ross Gerber, μέτοχος της Tesla και Διευθύνων Σύμβουλος της Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management. “Προς το παρόν, για τους επόμενους 24 μήνες, η Tesla πρέπει να πουλήσει EV. Γιατί δεν εστιάζουμε σε αυτό;”

Ο Gerber είπε ότι ήταν χαρούμενος που έβλεπε προϊόντα όπως το Cybercab και το robovan, αλλά ήλπιζε επίσης να δει ένα πιο παραδοσιακό όχημα μαζικής αγοράς με χαμηλότερη τιμή που η εταιρεία θα μπορούσε να πουλήσει στο εγγύς μέλλον.

Ο Μασκ έχει εδώ και χρόνια δεσμευτεί να φέρει στην αγορά ένα αυτοκίνητο που θα ξεκινά σε τιμή πώλησης από τα 25.000 δολάρια, μια υπόσχεση που οι επενδυτές θεωρούσαν κρίσιμη για την απόκτηση νέων πελατών. Το Reuters ανέφερε αποκλειστικά στις 5 Απριλίου ότι η Tesla είχε εγκαταλείψει αυτό το σχέδιο, οδηγώντας σε πτώση τη μετοχή της Tesla.

Οι μετοχές των εταιρειών Uber και Lyft αυξήθηκαν περίπου 5,8% και 6,9%, αντίστοιχα, καθώς οι αναλυτές είπαν ότι η έλλειψη λεπτομερειών για το ρομποταξί της Tesla μείωσε τις ανησυχίες από τις ανταγωνίστριες εταιρείες αυτοκινήτων.

Η Τesla είναι… χρόνια πίσω από την Alphabet

Η Tesla στοχεύει να ξεπεράσει τους κατεστημένους παίκτες της αυτόνομης οδήγησης, όπως η μητρική της Google, Alphabet με το Waymo, ακολουθώντας μια τεχνολογική πορεία χαμηλού κόστους που ο Mασκ πιστεύει ότι θα επιτρέψει στην εταιρεία να αυξήσει τα αυτόνομα οχήματά της πολύ πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές.

Η στρατηγική της Tesla είναι απλούστερη και πολύ φθηνότερη από αυτή των αντιπάλων της, αλλά έχει κρίσιμες αδυναμίες. Το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι ότι η τεχνολογία AI που στηρίζει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης καθιστά σχεδόν αδύνατο να εντοπίσουμε γιατί συνέβη ένα τρακάρισμα ή άλλη αστοχία – κάτι που θα μπορούσε να προβληματίσει τις ρυθμιστικές αρχές.

«Το λογισμικό Tesla είναι τουλάχιστον χρόνια πίσω από εκεί που βρίσκεται η Waymo. Αυτό είναι το δύσκολο μέρος. Κανένας φανταχτερός σχεδιασμός του οχήματος δεν πρόκειται να το αλλάξει αυτό», δήλωσε ο Μάθιου Γουάνσλι, καθηγητής στη Νομική Σχολή Cardozo της Νέας Υόρκης.

Οι αντίπαλοι της Tesla χρησιμοποιούν παρόμοια τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και κάμερας, αλλά ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας τοποθετούνται σε λεγόμενα πλεονάζοντα συστήματα και ακριβότερους αισθητήρες.

Ο Ramesh Poola, Co-chief Investment Officer στο Creative Planning, που κατέχει μετοχές της Tesla, είπε ότι εντυπωσιάστηκε από την παρουσίαση, αλλά «προφανώς, αναζητούσαμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ποια ακριβώς θα είναι τα μελλοντικά του σχέδια και πώς θα κερδίσει χρήματα αυτή η νέα τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική».

Συγκεκριμένα, ο Poola εκτίμησε ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα αποτελέσουν «μεγάλο εμπόδιο» στα σχέδια του Mασκ να στραφεί στην αυτόνομη οδήγηση χωρίς επίβλεψη μέχρι το επόμενο έτος. Η τρέχουσα λειτουργία υποβοήθησης οδηγού “Full Self-Driving” της Tesla δεν μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια χωρίς ο οδηγός να δίνει συνεχή προσοχή στο όχημα.

“Έχει δείξει τα πρωτότυπα και σίγουρα υπάρχει ενθουσιασμός γύρω από αυτό”, είπε ο Poola. Ωστόσο, η ευρεία υιοθέτηση των αυτόνομων Cybercabs, όπου οι αναβάτες μπορούν να κάνουν βόλτες μέσω μιας εφαρμογής τύπου Uber, είναι ακόμα «ίσως τρία έως τέσσερα χρόνια μακριά», είπε.

Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, είπε ο Poola, προσθέτοντας ότι θα πει στους πελάτες να μην πουλήσουν μετοχές της Tesla. «Υπάρχουν πάρα πολλοί δρόμοι για τη δημιουργία εσόδων από αυτήν την τεχνολογία», είπε. «Το Cybercab μπορεί να μην είναι απαραίτητα το επόμενο έτος, αλλά στη συνέχεια, η βιωσιμότητα είναι εκεί».

Πηγή: ot.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις