ΛΑΡΙΣΑ

Εκταμιεύεται το ποσό για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου

Την πολυαναμενόμενη απόφαση για την εκταμίευση δημόσιων πόρων ύψους 226,86 εκατ. ευρώ δημοσιοποίησε το ΥΠΟΜΕ προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφικές πλημμύρες Daniel και Elias.

Υπενθυμίζεται όπως αναφέρει το euro2day.gr, ότι προ ημερών λήφθηκε αντίστοιχη απόφαση για τη δέσμευση περίπου 450 εκατ. ευρώ δημόσιων πόρων για τα οδικά έργα αποκατάστασης στην περιοχή, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τις δημοπρατήσεις των έργων με fasttrack διαδικασίες και πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους κατασκευαστικούς ομίλους.

Σε ό,τι αφορά τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης το κόστος έχει υπολογισθεί στα 400 εκατ. ευρώ περίπου, και εκτός των δημόσιων πόρων θα χρηματοδοτηθούν και από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Σημειώνεται ότι με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στις αρχές Οκτωβρίου 2024 εγκρίθηκε ο προσδιορισμός και εξειδικεύτηκε το φυσικό αντικείμενο για τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών σε περιοχές της Θεσσαλίας, τα οποία διαιρούνται σε πέντε επιμέρους εργολαβίες.

Ειδικότερα στα πέντε έργα περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ). Επίσης, οι εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).

Εργασίες και στο οδικό δίκτυο

Λήφθηκε, επίσης, υπόψιν η ομοιογένεια των αστοχιών, που συνολικά αφορούν σε 1.007 θέσεις παρέμβασης, όπως ζημιές στο οδικό δίκτυο, κατολισθήσεις πρανών, διάβρωση εδαφών, κατάρρευση και υποσκαφή γεφυρών, καταστροφές οχετών. Τα έργα είναι: Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278.200.000 ευρώ, καθώς και του Δ. Αλμυρού .
Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, και οι πόροι θα διανεμηθούν ανά περιφερειακή ενότητα με τη Μαγνησία να λαμβάνει το μεγαλύτερο ποσό, ως εξής: 33% Μαγνησίας, 25% Τρικάλων, 21% Καρδίτσας, 9,5% Λάρισας, 9,5% Ευβοίας και 2% Φθιώτιδας.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες