ΘΕΣΣΑΛΙΑ
«Ναυάγιο» στην κρουαζιέρα στον Βόλο
Οι «γρήγορες διαδικασίες» τις οποίες είχε ανακοινώσει τον περασμένο Μάρτιο, ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, για την εκβάθυνση του λιμανιού του Βόλου, προκειμένου να αποκατασταθούν τα βάθη, που μειώθηκαν εξαιτίας των καταστροφικών πλημμυρών του Σεπτεμβρίου 2023, άργησαν και οδηγούν σε νέο… ναυάγιο στην κρουαζιέρα στην πόλη με… ρυθμούς fast track.
Πριν από 15 ημέρες και αφού παρήλθαν 15 μήνες από τις πλημμύρες, υπογράφτηκε σε… πανηγυρικό κλίμα η σύμβαση του έργου αποκατάστασης του λιμανιού του Βόλου. Χθες, και ενώ οι εργασίες δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει στο λιμάνι, η Celebrity, εταιρεία – κολοσσός ο στόλος της οποίας αποτελείται από μεγάλα κρουαζιερόπλοια, κούνησε… μαντήλι. Κανείς δεν φρόντισε να ενημερώσει καν τους υπεύθυνους της εταιρείας για το πότε θα είναι έτοιμο το λιμάνι να υποδεχθεί μεγάλα κρουαζιερόπλοια και ο Βόλος βγήκε από τον… χάρτη της κρουαζιέρας για τη συγκεκριμένη εταιρεία, δίνοντας πριν καλά – καλά ξεκινήσει το 2025, το πρώτο ισχυρό «χτύπημα» στον ήδη «λαβωμένο» τουριστικό κλάδο του νομού.
Συνολικά 15 προσεγγίσεις μείον, δηλαδή μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ από κάθε μία, χάνει το ίδιο το λιμάνι και ο τουριστικός κλάδος στον Βόλο. Οπως έκανε γνωστό, σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το μέλος του τουριστικού τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Θέκλα Καμμένου, μόνο από την εταιρεία Celebrity, ο Βόλος χάνει 15 προσεγγίσεις ενώ αμφίβολο είναι αν θα πιάσουν λιμάνι κι άλλες εταιρείες με μεγάλα κρουαζιερόπλοια ή αν η πόλη θα… συμβιβαστεί και φέτος σε μικρού και μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια όπως και την περσινή σεζόν.
Κάθε ακύρωση συνεπάγεται απώλειας εσόδων δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Δικαιώματα Ο.Λ.Β, λιμενικά τέλη, ρυμουλκά, πλοηγοί, εργαζόμενοι στο λιμάνι, ναυτικοί πράκτορες, τουριστικοί πράκτορες, λεωφορεία, ταξί, εστίαση, αγορά, όλοι χάνουν από κάθε ακύρωση προσέγγισης.
Η Celebrity και κατά την περσινή σεζόν είχε ακυρώσει τις προσεγγίσεις της στον Βόλο, επιλέγοντας τη Θεσσαλονίκη. Αίτημα που είχε καταθέσει προτείνοντας λύση για να μπορούν να δένουν οι λάντζες της στην προβλήτα και να μην εξαιρεθεί ο Βόλος από τον χάρτη των προσεγγίσεων, «αγνοείται».
Φέτος η σεζόν θα άνοιγε τέλη Φεβρουαρίου και είχαν αναγγελθεί 40 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων. Πλέον απομένουν 25 αφίξεις, με τους πράκτορες να βλέπουν τους φόβους τους να παίρνουν υπόσταση σε αντίθεση με τα έργα εκβάθυνσης στο λιμάνι που δεν έχουν καν ξεκινήσει, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις ότι για το 2025 η κρουαζιέρα δεν θα χαθεί.
Στο λιμάνι του Βόλου, μετά τις διπλές καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023, έχουν «καθίσει» 700.000 κ.μ. φερτής ύλης και έχουν μειώσει τα βάθη έως και δύο μέτρα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίσουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια αλλά και εμπορικά πλοία.
Ο διαγωνισμός που επρόκειτο να γίνει αρχές του καλοκαιριού, μετατέθηκε αρχές Σεπτεμβρίου, ανάδοχος βγήκε στα τέλη του χρόνου, η σύμβαση υπογράφτηκε σε πανηγυρικό κλίμα και δεδομένου ότι ούτε τα έργα ξεκίνησαν ούτε κανείς φρόντισε να ενημερώσει τις εταιρείες για να κάνουν τον προγραμματισμό τους, ξεκίνησαν οι πρώτες ακυρώσεις.
«Βαρέθηκαν να περιμένουν»
Σύμφωνα με την κ. Καμμένου, οι εταιρείες βαρέθηκαν… να περιμένουν τις fast track διαδικασίες, διάρκειας ενάμιση έτους, για την αποκατάσταση του λιμανιού και επιλέγουν άλλα λιμάνια.
Το χειρότερο είναι όμως η κακή φήμη που δημιουργείται για το λιμάνι, το οποίο όχι μόνο έχει καθυστερήσει στα έργα, αλλά κανείς δεν έχει φροντίσει να ενημερώσει τις εταιρείες ή να έρθει σε επαφή μαζί τους για να διερευνήσουν εναλλακτικές λύσεις και να μην χαθούν κρουαζιερόπλοια.
«Το λιμάνι είναι σε ένα μεταβατικό καθεστώς. Όμως αν στο λιμάνι ήταν ιδιώτης δεν θα περιμέναμε ενάμιση χρόνο για τα έργα», η θλιβερή δημόσια διαπίστωσή της.
Τρομοκρατημένος ο τουριστικός κόσμος
Γράφει στην ανάρτησή της, η κ. Καμμένου, χωρίς να κρύβει την ανησυχία της για το μέλλον:
Τα λαμπάκια έσβησαν, τα δέντρα ξε-στολίστηκαν, και εμείς επιστρέψαμε στην καθημερινότητα και σε μία νέα χρονιά. Και ήρθε η στιγμή να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα. Η οποία μας επιφύλαξε μία σειρά ακυρώσεων προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι μας λόγω της έλλειψης – ως σήμερα – των έργων εκβαθύνσεως του λιμένα Βόλου. Η Celebrity μας αποχαιρετά αφού έως και το τέλος του 2024 κανένας δεν κατέστη δυνατόν να τους ενημερώσει, και φυσικά να τους εφησυχάσει ότι θα είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε το πλοίο και τους πελάτες αυτού το 2025. 15 προσεγγίσεις μείον λοιπόν, και βλέπουμε τι θα συμβεί με τα υπόλοιπα κρουαζιερόπλοια με βυθίσματα άνω των 7,5μ. Στις 31/03 περιμένουμε (;) το Island Princess με αμφίβολο το αν θα έρθει τελικά, και πού θα δέσει, και φυσικά το στοίχημα είναι η σειρά των NCL Viva από τις 11/06 για την τύχη και αυτών!
Spoiler Alert λοιπόν… εμείς του τουρισμού προγραμματίζουμε!!! Οι απαντήσεις τύπου δεν γνωρίζουμε πότε θα επαναλειτουργήσουμε δεν μας αρκούν(…)!!!
Και ενώ ξεκινούν οι τουριστικές εκθέσεις και θα δούμε πολλές φωτογραφίες και δελτία τύπου, η ευχή μου είναι πίσω από αυτές να υπάρξει σχεδιασμός ρεαλιστικός, συνεννόηση, στοχευμένες προτάσεις και όραμα για τις χρονιές 2026 και μετά. Γιατί εμείς της χερσαίας Μαγνησίας ανησυχούμε για το 2025 (που βλέπουμε τι έρχεται), αλλά μας τρομοκρατεί (αν συνεχίσουμε έτσι) το 2026!
Αυτά…και καλή μας Χρονιά!».
ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Πηγή: taxydromos.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις