ΛΑΡΙΣΑ

Ολοκλήρωση προγράμματος erasmus για τον ψηφιακό γραμματισμό στο Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Αρμενίου

Τον Ιούνιο του 2024 εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου και Λ.Τ. Αρμενίου συμμετείχαν σε πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus στη Φλωρεντία της Ιταλίας στο Ινστιτούτο Teacher Academy, με θέμα «Ψηφιακός Γραμματισμός στην Εκπαίδευση». Η διάρκεια του προγράμματος ήταν 6 μέρες. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν ο διευθυντής του σχολείου κ. Κ. Καραμπάτσας και οι εκπαιδευτικοί κ.κ. Δρ. Μ. Σαμπάνη (contact person-συντονίστρια του προγράμματος), Ν. Στάτος (αναπληρωτής διευθυντής), Δρ. Μ. Καραμπάτσα, Β. Μιχαλούλη και Α. Βαιόπουλος.

Οι θεματικοί άξονες που προσεγγίστηκαν ήταν οι εξής:

· Εισαγωγή στη χρήση καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων, ενδεικτικά γνωριμία με το Google Lens.

· Εκπαίδευση σε ψηφιακές πλατφόρμες δημιουργίας σχεδίων μαθημάτων όπως η Diffit.

· Μαθήματα προσομοίωσης με χρήση ψηφιακών μέσων όπως το Goosechase.

· Η σημασία της κριτικής σκέψης στη χρήση ψηφιακών μέσων και ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων.

· Μαθήματα κυβερνοασφάλειας και προστασίας από ανεπιθύμητες παρεμβάσεις στο διαδίκτυο με αυτονόητα οφέλη για την εκπαιδευτική κοινότητα.

· Ανταλλαγή καλών πρακτικών και εκπαιδευτικών εμπειριών με τους εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών που συμμετείχαν στο ίδιο workgroup (Ιταλία, Γερμανία, Πολωνία και Ουγγαρία).

Από το Σεπτέμβριο του 2024 μέχρι και σήμερα διοργανώθηκαν τρεις ειδικές ημερίδες ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο σχολικό συγκρότημα του Γυμνασίου και Λ.Τ. Αρμενίου.

Την παιδαγωγική ευθύνη είχε η συντονίστρια του προγράμματος Δρ. Μαρία Σαμπάνη, η οποία διδάσκει και στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η κ. Σαμπάνη οργάνωσε τις τρεις προαναφερόμενες ενδοσχολικές επιμορφώσεις κατά τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Ιανουάριο με θεματικούς άξονες ανάλογους με αυτούς που παρουσιάστηκαν στη Φλωρεντία. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις, κατέθεσαν προτάσεις και άνοιξαν νέους εκπαιδευτικούς ορίζοντες αξιοποιώντας τους διαδραστικούς πίνακες και τη νέα τεχνολογία. Ταυτόχρονα, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση του προγράμματος με ειδικά ερωτηματολόγια.

Επίσης, αποτιμώντας το πρόγραμμα μετά και την τρίτη ενδοσχολική επιμόρφωση η παιδαγωγική ομάδα Erasmus του σχολείου ευχαριστεί το ΙΕΠ για την δυνατότητα που δόθηκε να συμμετάσχουν στο παραπάνω πρόγραμμα. Τέλος, με ευθύνη της παιδαγωγικής ομάδας εκπονείται πρόταση που θα υποβληθεί τον επόμενο μήνα με συναφές θεματικό περιεχόμενο και προγραμματίζεται εμπλοκή και της μαθητικής κοινότητας σε νέες δράσεις.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες