ΛΑΡΙΣΑ

Ημερίδα για τις παιδαγωγικές ικανότητες και τον ψηφιακό μετασχηματισμό από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, στις 25 και 26 Ιανουαρίου 2025, η Εκπαιδευτική Διημερίδα με τίτλο: “Παιδαγωγικές ψηφιακές ικανότητες ως βασικό στοιχείο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό”,την οποία διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας σε συνεργασία με τον φορέα Action Synergy SA, στις εγκαταστάσεις του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (συγκρότημα Γαιόπολις).

Στόχος της επιμορφωτικής δράσης, η οποία απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δ.Π.Ε. Λάρισας, ήταν η υποστήριξη των σχολικών μονάδων, προκειμένου να αναπτύξουν το δικό τους Ψηφιακό Σχέδιο Δράσης και η ενίσχυση των ψηφιακών παιδαγωγικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών. Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ D-PAIDEIA(101087643 – ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD), το οποίο συντονίζει ο φορέας Action Synergy, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας (Ιταλία), το Πανεπιστήμιο της Τζιρόνα (Ισπανία), το Πανεπιστήμιο UCLL στο Leuven (Βέλγιο), το Κέντρο Δημιουργικής Μάθησης (Βουλγαρία) και τον οργανισμό All Digital (Βέλγιο). Το πρόγραμμα αποτελεί πρόταση επικαιροποίησης του DigCompEdu, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις κοινωνικο-σχεσιακές πτυχές της χρήσης της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, πάνω στους παρακάτω άξονες:

–  Συνειδητοποίηση της θεσμικής πολιτικής και Ψηφιακή Ευημερία.

–  Στάση απέναντι στην υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών και ασφάλεια.

– Διαχείριση εκπαιδευτικών σχέσεων με τις ΤΠΕ.

– Διαφορετικές και ευέλικτες στρατηγικές διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω ΤΠΕ.

– Διαχείριση ψηφιακής ταυτότητας και φήμης.

Κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό της η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Αικατερίνη Καραγιώργου, αφού ευχαρίστησε τα μέλη της Action Synergy και τους/τις εκλεκτούς εκπαιδευτές/τριες, για τη συνεργασία στην υλοποίηση της υψηλού επιστημονικού επιπέδου επιμορφωτικής ευκαιρίας προς τους εκπαιδευτικούς, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, αποτελεί σημαντική πρόκληση για τη σύγχρονη εκπαίδευση, αλλά και απαίτηση της εποχής μας. Η άσκηση, όμως, ενός παιδαγωγικού έργου, το οποίο ενσωματώνει αποτελεσματικά τα σύγχρονα τεχνολογικά και ψηφιακά επιτεύγματα, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, απαιτεί ειδικές δεξιότητες εκ μέρους των εκπαιδευτικών λειτουργών και κατά συνέπεια επαρκή και εξειδικευμένη κατάρτιση, με απώτερο στόχο να αναπτυχθεί εντός των ίδιων των σχολικών μονάδων ένα Ψηφιακό Σχέδιο Δράσης, το οποίο θα ανοίξει νέους ορίζοντες, στο σχολείο του 21ου αιώνα.

Ως Δ.Π.Ε. Λάρισας, στην επιθυμία μας να συμβάλουμε με τον πλέον αποδοτικό τρόπο στη κατεύθυνση αυτή, δεν θα μπορούσαμε να βρούμε ιδανικότερους και καταλληλότερους συνεργάτες από την Action Synergy και από το υψηλού επιστημονικού επιπέδου πρόγραμμα D-PAIDEIA DIGITAL EDUCATION, το οποίο θα σας το παρουσιάσει στη συνέχεια ο αγαπητός κ. Κώστας Διαμαντής-Μπαλάσκας. Όταν κατά το προηγούμενο διάστημα είχαμε τη μοναδική τιμή να γίνουμε δεκτοί ως εταίροι σε ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Key Action 3, Ανώτατης  Εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή διακεκριμένων Πανεπιστημίων από πολλές χώρες και το οποίο στοχεύει στην επικαιροποίηση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου για την Ψηφιακή Ικανότητα των Εκπαιδευτικών, πέτυχαμε να εξασφαλίσουμε μία μοναδική ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς μας και ιδιαίτερα τους νέους που οραματίζονται ένα νέο  και σύγχρονο σχολικό και διδακτικό περιβάλλον. Ωστόσο, η συνεργασία μας, με την Action Synergy, συνεχίζεται ως εξωτερικοί συνεργάτες,  και ένας εκ των καρπών της δημιουργικής αυτής συνεργασίας είναι η υλοποίηση του παρόντος διήμερου σεμιναρίου για τους εκπαιδευτικούς μας».

H κ. Καραγιώργου εξέφρασε, επίσης, τις ευχαριστίες της στον Πρόεδρο του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Γερογιάννη Β. και στη Συνέλευση του Τμήματος για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα να παραχωρηθούν τα εργαστήριά του. Κυρίως, όμως, ευχαρίστησε και συνεχάρη όλες και όλους τους/τις εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ες εμπράκτως εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου μέσω της επαγγελματικής τους ανάπτυξης, ευχόμενη το σεμινάριο να επιτύχει τους στόχους του.

Τη Διημερίδα χαιρέτησε ακόμη, ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, κ. Σίμος Βασίλειος, καθώς και ο Πρόεδρος του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων της Σχολής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Καθηγητής κ. Γερογιάννης Βασίλειος, ενώ συμμετείχαν η Αν. Προϊσταμένη του Τμ. Εκπαιδευτικών Θεμάτων, κ. Αποστολάκη Μαρία, η Σ.Ε, ΠΕ60, κ. Κωτσιοπούλου Δήμητρα, Δ/ντες-ντριες, Προϊστάμενοι/ες και εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων της Δ.Π.Ε. Λάρισας.

Το πρόγραμμα της Εκπαιδευτικής Διημερίδας περιλάμβανε τα εξής μαθήματα και δράσεις:

Σάββατο, 25-1-2025

  • «Παρουσίαση του D-PAIDEIA και των στόχων της εκπαίδευσης», Κώστας Διαμαντής-Μπαλάσκας.
  • «Γνωριμία μεταξύ των συμμετεχόντων», Ιφιγένεια Γεωργιάδου.
  • «Εισαγωγή στο ευρωπαϊκό εργαλείο SELFIE», Δήμητρα Κωτσιοπούλου.

Μέρος 1ο :

  • «Επίγνωση της θεσμικής πολιτικής και ψηφιακή ισορροπία/ Επισκόπηση κ σύγκριση πολιτικών»,Κορίννα Περτσινίδου.
  • «Ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής», Ιφιγένεια Γεωργιάδου.
  • «Ψηφιακό ημερολόγιο» Κορίννα Περτσινίδου.

Μέρος 2: Στάση απέναντι στην υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών

-Πώς χρησιμοποιώ τις ψηφιακές τεχνολογίες – Δήμητρα Κωτσιοπούλου

-Ψηφιακές εξαρτήσεις και εθισμοί – Ιφιγένεια Γεωργιάδου

Μέρος 2: Στάση απέναντι στην υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών:

  • «Digicompedu: Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Δεξιοτήτων», Mαρία Αποστολάκη.
  • «Σενάρια για τη σχολική τάξη», Δήμητρα Κωτσιοπούλου.

Κυριακή, 26-1-2025

Μέρος 3: Διαχείριση εκπαιδευτικών σχέσεων με ΤΠΕ:

«Αλληλεπίδραση σε διαδικτυακά και υβριδικά περιβάλλοντα», Κορίννα Περτσινίδου.

«Εργαστήριο ψηφιακής ευεξίας και ασφάλειας», Ιφιγένεια Γεωργιάδου.

«Εργαστήριο δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας», Κορίννα Περτσινίδου.

Μέρος 4: Διαφορετικές και ευέλικτες στρατηγικές διευκόλυνσης:

«Θετικές στάσεις memes, emojis» Κορίννα Περτσινίδου.

«Προσαρμογή στην ψηφιακή τάξη», Κορίννα Περτσινίδου.

“Προσαρμογή του στιλ επικοινωνίας», Ιφιγένεια Γεωργιάδου.

Μέρος 5: Διαχείριση ψηφιακής ταυτότητας και φήμης:

«Ψηφιακό αποτύπωμα», Ιφιγένεια Γεωργιάδου.

«Ψηφιακή Ταυτότητα», Ιφιγένεια Γεωργιάδου.

«Ανάπτυξη ενός Ψηφιακού Σχεδίου Δράσης», Κώστας Διαμαντής-Μπαλάσκας.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες