ΛΑΡΙΣΑ
Η πρόταση της Συμπαράταξης Λαρισαίων με τους έξι άξονες για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης: Η κριτική στην δημοτική αρχή (φωτο – βίντεο)
Την άποψη πως κάθε σύγχρονη πόλη με πυκνή δόμηση και συγκεκριμένο όγκο αυτοκινήτων χρειάζεται βιώσιμες λύσεις οριστικού χαρακτήρα και ολοκληρωτικές παρεμβάσεις αναφορικά με τη στάθμευση, εξέφρασε η Συμπαράταξη Λαρισαίων, ασκώντας κριτική στη δημοτική αρχή του Θανάση Μαμάκου, σε σχέση με τη διαχείριση του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη.
Τις παραπάνω απόψεις έθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της Συμπαράταξης στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν σήμερα, το μεσημέρι της Παρασκευής σε κεντρικό ξενοδοχείο της Λάρισας.
Ο επικεφαλής της Συμπαράταξης Λαρισαίων, κ. Δημήτρης Δεληγιάννης, αναγνώρισε την ανάγκη υλοποίησης ενός συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης μέσα στο δύσκολο περιβάλλον μιας πόλης μεσαίου μεγέθους, το οποίο ωστόσο, όπως τόνισε, χρειάζεται να είναι λειτουργικό, οργανωμένο και να αντιμετωπίζει με τρόπο ουσιαστικό νοοτροπίες και «αντιλήψεις από το παρελθόν».
«Η προηγούμενη δημοτική αρχή παρέδωσε μια ολοκληρωμένη μελέτη για ένα σύγχρονο σύστημα και διασφάλισε τη χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου, μέσα από έναν διεθνή διαγωνισμό υψηλών προδιαγραφών», σημείωσε ο ίδιος. «Πιστεύουμε πως η διαχείριση της στάθμευσης είναι ένα βασικό εργαλείο για έναν από τους βασικούς στόχους της βιώσιμης κινητικότητας, μείωση της χρήσης των ΙΧ στην πόλη και απελευθέρωση χώρου για τους πολίτες. Η σημερινή δημοτική αρχή έκανε άλλες επιλογές».
Ο κ. Δεληγιάννης έκανε έπειτα λόγο για καθυστερήσεις μηνών και διαμόρφωση προτάσεων που «προκαλούν έντονη ανησυχία στους πολίτες» και οδηγεί την πόλη στο να κάνει βήματα πίσω, όπως με την κατάργηση μπαρών στους πεζοδρόμους.
«Η άρνηση του δημάρχου στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο να δεσμευτεί ρητά και κατηγορηματικά για την ανάκτηση των δύο δημοτικών χώρων είναι ενδεικτική. Εμείς δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σ’ αυτές τις λογικές. Υπερασπιζόμαστε μια άλλη πολιτική με κοινωνικό πρόσημο», δήλωσε, μιλώντας για την ανάγκη ανάληψης ευθύνης από όλους τους δημόσιους φορείς.
Τις προτάσεις της Συμπαράταξης Λαρισαίων παρουσίασε στη συνέχεια ο δημοτικός σύμβουλος κ. Ντίνος Διαμάντος, οι οποίες αναπτύσσονται σε έξι άξονες:
Μόνιμοι κάτοικοι: Απόλυτη προτεραιότητα του συστήματος στάθμευσης, με απόδοση καρτών ως αναγκαία προϋπόθεση για την έναρξη λειτουργίας του (ενδεικτικά κάτοικοι συνοικίας Αμπελοκήπων, Σιδηροδρομικού Σταθμού, λόφου Φρουρίου)
Δημοτικοί χώροι στάθμευσης: Δέσμευση δημοτικής αρχής στην επαναφορά προς τον δήμο των δύο υπόγειων θέσεων στάθμευσης, που σήμερα ανήκουν σε ιδιώτες.
Τιμολογιακή πολιτική: Ελάχιστη χρέωση μισής ώρας αντί μιας, θέσεις βραχείας διάρκειας, κάρτα ωραρίου για εργαζόμενους του κέντρου.
Αλλαγή φιλοσοφίας ΣΒΑΚ και κυκλοφοριακών μελετών: Όχι στην προαναγγελία εντός του προτεινόμενου κανονισμού για την επαναφορά των οδών Ελ. Βενιζέλου και Μεγάλου Αλεξάνδρου από περιορισμένης ήπιας κυκλοφορίας ξανά σε οδούς πλήρους κυκλοφορίας όλων των οχημάτων.
Αποτελεσματική και σύγχρονη αστυνόμευση: Δύο αυτοκίνητα της Δημοτικής Αστυνομίας με σκανερ.
Αστική συγκοινωνία: αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός των μέσων μαζικής μεταφοράς και των δρομολογίων τους.
Όπως αναφέρθηκε τέλος, συνεχίζονται οι διαδικασίες επαφών με φορείς και πολίτες, με στόχο της διαμόρφωση εναλλακτικών προτάσεων.
«Επιμένουμε ότι υπάρχουν και ουσιαστικές λύσεις, όταν διαμορφώνεις μια ολοκληρωμένη άποψη του τι χρειάζεται να κάνεις. Αν τελικά δεν γίνει καμία αλλαγή και με δεδομένο ότι δεν θα υπάρχει κανένας έλεγχος, διακινδυνεύουμε την απαξίωση οποιουδήποτε συστήματος», συμπλήρωσε ο κ. Δεληγιάννης.
Ζωή Μπουρουτζή – Φωτό/βίντεο: onlarissa.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις