Τεχνολογία

Meta: Επένδυση 100 δισ. σε εικονική πραγματικότητα και έξυπνα γυαλιά

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ποντάρει πολλά στην εικονική  πραγματικότητα και η επένδυση της Meta σε τέτοια συστήματα αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Ο ίδιος ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε ότι το 2025 θα είναι μια «καθοριστική χρονιά» για τα έξυπνα γυαλιά της.

Στην τελευταία ετήσια έκθεσή της, η Meta αποκάλυψε ότι επένδυσε 19,9 δισεκατομμύρια δολάρια στο τμήμα Reality Labs πέρυσι, σημειώνοντας νέο υψηλό μετά από πάνω από μια δεκαετία βαριών απωλειών. Η μονάδα αναπτύσσει τα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban Meta, τα οποία ο Ζάκερμπεργκ την περασμένη εβδομάδα αποκάλεσε «πραγματική επιτυχία», καθώς και τα ακουστικά Quest VR, τα οποία άργησαν να απογειωθούν. Η εταιρεία πούλησε 1 εκατομμύριο σετ γυαλιών Ray-Ban το 2024, σύμφωνα με ένα άτομο που μίλησε στους Financial Times.

Η σωρευτική επένδυση της εταιρείας στην ανάπτυξη και εξαγορές προϊόντων VR και AR έχει πλέον ξεπεράσει τα 80 δισεκατομμύρια δολάρια από την έναρξη της πρωτοβουλίας το 2014, όταν αγόρασε την εταιρεία κατασκευής ακουστικών VR Oculus, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών και τους υπολογισμούς των Financial Times με βάση τις γνωστοποιήσεις της εταιρείας.

Μαρκ Ζάκερμπεργκ: Θέτει τους AI στόχους της Meta για το έτος

Η ετήσια έκθεση της Meta ανέφερε ότι αναμένει ότι οι ετήσιες επενδύσεις του τμήματος θα αυξηθούν περαιτέρω το 2025, υποδηλώνοντας ότι περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια θα προστεθούν σε αυτό το σύνολο φέτος.

Τα στοιχεία δείχνουν το εξαιρετικό κόστος της μακροπρόθεσμης προσπάθειας του Ζάκερμπργκ να δημιουργήσει μια νέα υπολογιστική πλατφόρμα που θα μπορούσε κάποτε να αντικαταστήσει τα smartphone και να μειώσει την εξάρτηση της Meta από τις συσκευές της Apple και της Google για τη διανομή των εφαρμογών και των υπηρεσιών της. Ως μέρος αυτού, ο Ζάκερμπεργκ αναπτύσσει πιο εξελιγμένα γυαλιά AR που επικαλύπτουν το περιεχόμενο στον πραγματικό κόσμο, αποκαλύπτοντας το πρωτότυπο Orion τον Σεπτέμβριο καθώς οι ανταγωνιστές Apple και Google εργάζονται σε παρόμοια προϊόντα.

«Οι επενδύσεις της Meta στα Reality Labs είναι βουβές, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι παράλογες αν πιστεύεις ότι μπορεί να διαμορφώσει την επιχείρηση όπως θέλει να είναι, η οποία αντικαθιστά το iOS [της Apple]», δήλωσε στους FT ο Μάθιου Μπολ, επενδυτής τεχνολογίας και συγγραφέας. του The Metaverse.

Το όνομα Meta αντανακλά το όραμα του Ζάκερμπεργκ

Τρία χρόνια αφότου η μητρική εταιρεία του Facebook μετονομάστηκε σε Meta για να επισημάνει το όραμά της για την οικοδόμηση ενός «metaverse», ή διαδικτυακού εικονικού κόσμου, η Reality Labs απέφερε έσοδα 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, αυξημένα κατά 13% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι λειτουργικές της ζημίες έφτασαν το νέο υψηλό των 17,7 δισ. δολαρίων πέρυσι, αυξημένες κατά 10%.

Η Reality Labs είχε έσοδα 10,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το 2019, το πρώτο έτος που η Meta άρχισε να αποκαλύπτει οικονομικά αποτελέσματα για τη μονάδα.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ο Ζάκερμπεργκ έχει μετατοπίσει την εστίασή του από το να μιλάει για τη δημιουργία ενός μετασύμπαντος γεμάτου άβαταρ, στο να διαφημίζει την πρόοδό του στην ανάπτυξη έξυπνων γυαλιών που τροφοδοτούνται από ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία AI.

Στην κλήση αποτελεσμάτων της Meta την Τετάρτη, ο Zuckerberg ήταν ενθουσιασμένος με τις προοπτικές για τα «γυαλιά AI», τα οποία παράγονται σε συνεργασία με τη μητρική εταιρεία της Ray-Ban, EssilorLuxottica.

«Αυτή θα είναι μια σημαδιακή χρονιά που θα καθορίσει εάν βρισκόμαστε σε πορεία προς πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια και τελικά, δισεκατομμύρια γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης κα αν τα γυαλιά είναι η επόμενη πλατφόρμα για την οποία μιλούσαμε εδώ και αρκετό καιρό — ή αν αυτό απλά θα πάρει περισσότερο χρόνο», είπε.

Τα ελαφριά γυαλιά έχουν ενσωματωμένες μικροσκοπικές κάμερες, μικρόφωνα και ηχεία, επιτρέποντας στον χρήστη να τραβάει φωτογραφίες, να ακούει μουσική και να συνομιλεί με έναν βοηθό τεχνητής νοημοσύνης. Η Meta σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια νέα έκδοση των έξυπνων γυαλιών της αργότερα φέτος που θα διαθέτει για πρώτη φορά μια μικρή οθόνη.

Αύξηση πωλήσεων

Τα ακουστικά Quest VR, τα οποία κοστίζουν $300 και πάνω, εξακολουθούν να αγωνίζονται για γενική απήχηση, με τους αναλυτές και τους προγραμματιστές παιχνιδιών να υπολογίζουν ότι έχει πουλήσει περίπου 30 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα Ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν τις συσκευές Quest και το λειτουργικό σύστημα Horizon «αυξάνεται σταθερά», είπε ο Ζάκερμπεργκ

Ο Μπολ είπε ότι η μακροπρόθεσμη επένδυση δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων της Meta σε VR και AR δεν διαφέρει σε κλίμακα με άλλες προσπάθειες εταιρειών Big Tech να εισαγάγουν νέες κατηγορίες προϊόντων.

Υπολογίζει ότι η συνολική επένδυση της Meta μέχρι σήμερα στα Reality Labs είναι 85 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια δολάρια για την Alexa της Amazon και 20 δισεκατομμύρια έως 30 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη της Apple των ακουστικών Vision Pro, ενός ακριβότερου ανταγωνιστή του Quest της Meta.

Οι επενδύσεις της Meta στην Reality Labs είναι μικρότερες από τα «εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια» που ο Ζάκερμπεργκ είπε ότι σχεδίαζε να ξοδέψει σε υποδομές τεχνητής νοημοσύνης «μακροπρόθεσμα». Παρά αυτές τις προσπάθειες έντασης κεφαλαίου, η Meta παραμένει εξαιρετικά κερδοφόρα, χάρη στην επικερδή διαδικτυακή διαφημιστική της επιχείρηση. Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 60% πέρυσι στα 62,4 δισ. δολάρια.

Πηγή: ot.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις