ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Σε λίγους μήνες η απόφαση για το LNG στον Βόλο – Σε ποιον Βολιώτη εφοπλιστή ανήκει η Mediterranean Gas
![](https://www.onlarissa.gr/wp-content/uploads/2025/02/202502121610284476-1200x900.jpg)
Ακόμη ένα χρόνο καθυστέρηση παίρνει η επενδυτική απόφαση για το FSRU Βόλου ΑΡΓΩ, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο mononews.gr ο κ. Βασίλης Πετκίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mediterranean Gas Α.Ε.
Όπως εξηγεί ακόμη αναμένεται η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ενέργειας. Εφόσον αυτή δοθεί, θα πρέπει να ακολουθήσει σειρά άλλων μελετών, με τις ακριβείς προδιαγραφές του έργου, με βάση τα δεδομένα της Περιβαλλοντικής Μελέτης που θα έχει εγκριθεί.
Αφού ολοκληρωθούν και αυτές οι μελέτες, κάτι που εκτιμά ότι θα διαρκέσει ως 6 μήνες, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 αναμένεται να γίνει το δεσμευτικό market test που θα καθορίσει το ενδιαφέρον των επενδυτών και τη βιωσιμότητα της επένδυσης.
Και με τα δεδομένα αυτά από το 2026 αναμένεται να ληφθεί η επενδυτική απόφαση από τος μετόχους, για το αν θα προχωρήσει η επένδυση για το FSRU Βόλου.
Όπως τονίζει ο κ. Βασίλης Πετκίδης σχετικά με την αναγκαιότητα του έργου: «Η αγορά φυσικού αερίου έχει μια δυναμικά και πλέον γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για ένα καύσιμο που θα χρειάζεται τις επόμενες δεκαετίας. Ήδη διεθνείς ενεργειακές εταιρείες αναθεωρούν τα επενδυτικά τους προγράμματα και υπάρχει μια τάση αλλαγής στην αντιμετώπιση επενδύσεων σε υποδομές αερίου. Θεωρώ ότι είναι θέμα χρόνου να προχωρήσει η έγκριση του επενδυτικού μας σχεδίου».
Σημειώνεται ότι πλέον τον πλήρη έλεγχο της Mediterranean Gas έχει η οικογένεια Δράγνη, ενώ έχει γίνει και αλλαγή θέσης για τον πλωτό σταθμό, σε σταθερό σημείο πλησίον της ακτής στην περιοχή «ΚΡΙΘΑΡΙΑ».
Από το 2020 ως σήμερα: οι αλλαγές στο μετοχικό κεφάλαιο
Στο ξεκίνημα του σχεδιασμού του έργου, το 2020, το 100% των μετοχών της εταιρείας ανήκε στην Powerglobe Μ.Ι.Κ.Ε (συμφερόντων Θ. Θεοδωρόπουλου), το 2021 το ποσοστό μοιράστηκε στην Vapiando Limited με 90,91% και στην Norion Ltd με 9,09%, ενώ το 2022 οι μετοχικοί πόλοι έγιναν τρεις, με την Vapiando Limited να κατέχει το 63,18%, την Norion Ltd το 7,43% και την νεοεισερχόμενη τότε GoldenPort Marine Cyprus Limited ποσοστό 29,41%.
Οι εταιρείες Vapiando Limited και Norion Ltd εμφανίζονταν να ελέγχονται από τον επιχειρηματία κ. Θεόδωρο Θεοδωρόπουλο.
Το Μάρτιο του 2023 υπήρξε αλλαγή στη μετοχική σύνθεση με απόκτηση από τη Vapiando Limited των μετοχών που κατείχε η Norion Ltd, ενώ τον Δεκέμβριο του 2023 η GoldenPort Marine Cyprus Limited απέκτησε 328.000 μετοχές που κατείχε η Vapiando Limited και αντιπροσώπευαν ποσοστό 20,31% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Έτσι επήλθε αλλαγή στη μετοχική σύνθεση, με την Vapiando Limited να κατέχει 50,3% και την GoldenPort Marine Cyprus Limited 49,7% του μετοχικού κεφαλαίου.
Πριν ένα χρόνο, τον Σεπτέμβριο του 2023 η Mediterranean Gas αιτήθηκε στη ΡΑΑΕΥ τροποποίηση της Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με σκοπό τη μεταβολή της μετοχικής της σύνθεσης και την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο της ρουμανικής Transgaz με ποσοστό 15%, κάτι ωστόσο που πραγματοποιήθηκε.
Η οικογένεια Δράγνη, με καταγωγή από την περιοχή του Βόλου, ελέγχει όμιλο ναυτιλιακών εταιρειών με ισχυρή παρουσία τόσο στην εμπορική ναυτιλία, με την GoldenPort Shipmanagement Ltd, -βραχίονας της οποίας είναι και η GoldenPort Marine Cyprus Limited-, όσο και στον τομέα των πολυτελών σκαφών αναψυχής με την Golden Yachts.
Με ιδρυτή και δημιουργό του Ομίλου τον Πάρη Δράγνη, αλλά πλέον και με τους δύο γιούς του στο «πηδάλιο» των ναυτιλιακών εταιρειών, η οικογένεια Δράγνη που μέχρι σήμερα έχει χρηματοδοτήσει το project δείχνει αποφασισμένη να το συνεχίσει. Ωστόσο, τελικά η υλοποίησή του θα εξαρτηθεί και από τις γενικότερες εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου.
Το FSRU ΑΡΓΩ
Το πρότζεκτ για τη μονάδα «Αργώ» έχει αρχικό προϋπολογισμό περίπου 230 εκατομμύρια ευρώ. Οι εγκαταστάσεις της μονάδας θα περιλαμβάνουν:
-Πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU).
-Πλωτή προβλήτα με πολλαπλά σημεία πρόσδεσης / πλωτές σημαδούρες για πρόσδεση του FSRU στην πρύμνη και την πλώρη.
-Υποθαλάσσιοι και χερσαίοι αγωγοί φυσικού αερίου για έγχυση στα Εθνικά και Διασυνοριακά Συστήματα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια.
-Δεξαμενές αποθήκευσης LNG, συνολικής χωρητικότητας περίπου 170.000 κυβικά μέτρα.
-Εκφόρτωση από μεταφορείς LNG σε κρυογονικές δεξαμενές FSRU.
-Αντλίες αναρρόφησης LNG σε μονάδα αεριοποίησης με δυναμικότητα τροφοδοσίας 300 κυβικά μέτρα LNG ανά ώρα.
-Αεριοποίηση LNG με μονάδες χωρητικότητας 250 MMSCFD έκαστη.
-Η μέση και μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης της πλωτής μονάδας υπολογίζεται σε 590.000 κυβικά μέτρα ΦΑ ανά ώρα, και 884.000 κυβικά μέτρα ΦΑ ανά ώρα αντίστοιχα.
-Συνολική ετήσια δυναμικότητα επαναεριοποίησης του τερματικού σταθμού: 4,6 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.
Πηγή: mononews.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις