ΛΑΡΙΣΑ

Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών: ΟΧΙ στα Ωνάσεια Σχολεία. Είναι όχημα ιδιωτικών συμφερόντων-  ΟΧΙ στις διώξεις και τις απολύσεις

Σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών, αναφέρει τα εξής:

«Από την πρώτη στιγμή, που ανακοινώθηκε η ιδιωτικοποίηση δημοσίων σχολείων με το κόλπο των Ωνάσειων, πανελλαδικά ξεσηκώθηκαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς. Ξεσηκώθηκαν ενάντια στο νέο έγκλημα σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης. από την κυβέρνηση της ΝΔ που συνεχίζει την επίθεση στον πυρήνα του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, προωθώντας την εισβολή της επιχειρηματικότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο καταιγισμός νόμων, ΥΑ και εγκυκλίων συνιστούν μια συνολική αντιδραστική αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου,  του παιδαγωγικού περιεχομένου του, του ρόλου του εκπαιδευτικού και της εργασίας του, της λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας. Αποτελεί προώθηση των οδηγιών του ΟΟΣΑ από το 2010 και μετά, των συστάσεων της Ε.Ε, της έκθεσης Πισσαρίδη και των πορισμάτων του  εθνικού διαλόγου για την Παιδεία επί ΣΥΡΙΖΑ. Αξιολόγηση παντού, ανταγωνισμός/κατηγοριοποίηση, σχολική αυτονομία με όρους επιχειρηματικής λειτουργίας, διείσδυση των επιχειρήσεων  σε κάθε πλευρά της δημόσιας εκπαίδευσης, αναζήτηση  χρηματοδότησης, ιδιωτικά πανεπιστήμια και στο βάθος η διάλυση των εργασιακών και συλλογικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών είναι οι κεντρικοί πυλώνες αυτής της πολιτικής. Έτσι, μετά την εισαγωγή του θεσμού του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate, ΔΑ-IB), του οποίου η εφαρμογή δρομολογείται στην Ανατολική Αττική (Μουσικό Λύκειο Παλλήνης) και σε άλλα πρότυπα Λύκεια, ανοίγοντας την πόρτα για την καλλιέργεια επιπλέον ταξικών διακρίσεων και κατάφορων αδικιών, έρχεται η δημιουργία των Ωνάσειων σχολείων να κλιμακώσει την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Οι θεσμοί αυτοί όχι μόνο εντείνουν τις ανισότητες στην πρόσβαση στη γνώση για όλους, αλλά διαμορφώνουν ένα σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς και όχι στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και της νεολαίας, υπονομεύοντας περαιτέρω το θεμελιώδες δικαίωμα στη μόρφωση.

Το δήθεν φιλεύσπλαχνο έργο της λειτουργίας των Ωνάσειων σχολείων σε κοινωνικά ευάλωτες περιοχές προς όφελος των παιδιών, καταρρέει εξαρχής, εφόσον οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις, όπως στα πρότυπα σχολεία. Όπως συνέβη και με τα υπάρχοντα πρότυπα, που η κυβέρνηση επέκτεινε πέρα από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με ένα σε κάθε νομό, τα Ωνάσεια θα πάψουν να είναι σχολεία της γειτονιάς, δημιουργώντας τελικά μεγάλη πίεση στις περιοχές αυτές, γιατί τα υπόλοιπα σχολεία καλούνται να απορροφήσουν τους μαθητές από τη γειτονιά, οι οποίοι δεν θα φοιτήσουν στο νέο πρότυπο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (πολυπληθή τμήματα έλλειψη υποδομών κλπ),. Γι’ αυτό και κατά τη μετατροπή σχολείων σε πρότυπα είχαμε τα προηγούμενα χρόνια μαζικές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις σε πολλές περιοχές. όπως ακριβώς συμβαίνει τώρα με τα Ωνάσεια. Επιπλέον, στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα περνάει μόλις το 20% των αιτούντων κι έχει αναπτυχθεί πραγματική φάμπρικα φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων, με μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις για τις οικογένειες.

Από την άλλη πλευρά τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τα “ευαγή ιδρύματα” δεν αρκούνται πλέον μόνο στην παρέμβαση στο περιεχόμενο των δράσεων των σχολείων μέσω προγραμμάτων, αλλά θέλουν να πάρουν στα χέρια τους απευθείας τα σχολεία με διαμόρφωση τροποποιημένων προγραμμάτων σπουδών, προσλήψεις κλπ.. Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών θα χαθούν, αφού η επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού θα ακολουθήσει αυτή των πρότυπων και πειραματικών. Η διοίκηση των σχολείων θα γίνεται από τη Διοικούσα Επιτροπή. Η οικονομική ενίσχυση των σχολείων αυτών από το Ίδρυμα Ωνάση (σύμφωνα με τις δηλώσεις), αν υπάρξει και για όποιο ποσό τελικά θα δοθεί, ισχύει για όσο διαρκεί το επιχειρηματικό ενδιαφέρον και μετά, όταν αποχωρήσει, αφήνει καμένη γη, όπως συμβαίνει συνήθως, όπου έχει εφαρμοστεί το μέτρο (ΗΠΑ, Μ. Βρετανία κλπ) Εξάλλου είναι γνωστά τα σκάνδαλα του Ιδρύματος Ωνάση (απαλλαγή από Ειδικό Φόρο Ακινήτων με νόμο ΣΥΡΙΖΑ που διατηρεί η Ν.Δ.) και τελικά, το ελληνικό δημόσιο κι οι φορολογούμενοι αποτελούν τον μεγάλο αιμοδότη του.

Σε αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες ο ρόλος του δ/ντή–manager που προωθείται τελευταία είναι κρίσιμος, αφού σαν δικτατορίσκος θα επιβάλλει τις αποφάσεις της κυβέρνησης, θα αναζητά χρήματα σε επιχειρήσεις και ιδρύματα, θα αγνοεί προκλητικά τις θέσεις του αποδυναμωμένου συλλόγου διδασκόντων. Αυτή είναι η πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. σε πλήρη συναίνεση ΕΕ-ΟΟΣΑ-κεφαλαίου, που υπηρετήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), με στόχο την προώθηση της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης-αυτονομίας της σχολικής μονάδας και τελικά την υποβάθμιση, την ιδιωτικοποίηση και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων.

Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει αποφασιστικά και αυτή τη νέα δύσκολη μάχη ενάντια στη νεοφιλελεύθερη βαρβαρότητα. Χρειάζεται συνολική και αναβαθμισμένη απεργιακή απάντηση και πολύμορφος παρατεταμένος αγώνας. Όλα αυτά απαιτούν την ενδυνάμωση και τη διεύρυνση ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου που θα παλέψει για την ανατροπή αυτής της πολιτικής με αγώνες ενιαίους, αποφασιστικούς, και μαχητικούς μέχρι τη νίκη. Με πρωτοπόρο τον ρόλο των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ κόντρα στη λογική της συναίνεσης και της υποταγής του κυβερνητικού συνδικαλισμού, και των κατακερματισμένων αγώνων χαμηλών πτήσεων και προσδοκιών.

Ενάντια στα Ωνάσεια που προγραμματίζεται να ανακοινωθούν από την κυβέρνηση.

ΚΑΝΕΙΣ/ΜΙΑ ΜΟΝΟΣ/Η!ΕΝΑΝ Ή ΜΙΑ ΧΤΥΠΑΝΕ ΟΛΟΙ ΚΙ ΟΛΕΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ!!!

ΚΑΝΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ σε ΙΔΙΩΤΕΣ! ΟΧΙ στα ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΟΧΙ στην ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ με ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ των μορφωτικών ΑΝΑΓΚΩΝ και ΑΥΞΗΣΗ των ΤΑΞΙΚΩΝ φραγμών

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για ΟΛΑ τα ΠΑΙΔΙΑ με ΒΑΣΗ τις ΚΟΙΝΩΝΙΚΈΣ και ΛΑΪΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ!».

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες