ΛΑΡΙΣΑ
Μαθητές των Λυκείων Συκουρίου και Πυργετού συμμετείχαν σε debate με θέμα «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν περισσότερο καλό παρά κακό στους εφήβους;»

Στο πλαίσιο των δράσεων του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Τεμπών για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, πραγματοποιήθηκαν στις 5 και 14 Φεβρουαρίου 2025 δύο διαδραστικά debates με θέμα: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν περισσότερο καλό παρά κακό στους εφήβους;»
Η πρωτοβουλία αυτή είχε ως στόχο να ενισχύσει την κριτική σκέψη, την ορθολογική επιχειρηματολογία και την ικανότητα δημόσιου διαλόγου των μαθητών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναλύσουν ένα από τα πιο επίκαιρα ζητήματα που τους αφορούν άμεσα.
Οι δράσεις έλαβαν χώρα στο Λύκειο Συκουρίου και στο Λύκειο Πυργετού με τη συμμετοχή των μαθητών και τον συντονισμό της κ. Κούρτη Παναγιώτας, Κοινωνικής Λειτουργού και του κ. Κωνσταντίνου Παντελή, Ψυχολόγου του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Τεμπών.
Το debate, ως μέθοδος δομημένου διαλόγου, ενισχύει την κριτική σκέψη, την επιχειρηματολογία και τη δημοκρατική αντιπαράθεση. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν το θέμα μέσα από πολλαπλές οπτικές, κατανοώντας τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η διεξαγωγή των συζητήσεων ακολούθησε συγκεκριμένη δομή:
– Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: η μία υποστήριξε τη θετική πλευρά του θέματος (υπέρ), ενώ η άλλη υποστήριξε την αρνητική πλευρά (κατά).
– Κάθε ομάδα επεξεργάστηκε τα επιχειρήματα της αντίθετης άποψης, προάγοντας την αναλυτική σκέψη.
– Αρχικά, οι μαθητές κατέγραψαν τα επιχειρήματά τους χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά.
– Στη συνέχεια, κάθε ομάδα επέλεξε τους ομιλητές της.
– Η συζήτηση οργανώθηκε σε τρία μέρη: εισαγωγή, κύριο μέρος και συμπεράσματα.
– Ορίστηκε υπεύθυνος χρονομέτρης για την τήρηση του χρόνου.
– Ομάδα παρατηρητών κατέγραψε την εξέλιξη της συζήτησης.
Στόχος της δράσης ήταν η ανάπτυξη και καλλιέργεια γνωστικών και πρακτικών δεξιοτήτων, όπως η κριτική και αναλυτική σκέψη, η σαφής και δομημένη επιχειρηματολογία, η ομαδική συνεργασία και επικοινωνία, καθώς και η ενίσχυση του δημόσιου λόγου και της αυτοπεποίθησης των μαθητών.
Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν ιδιαίτερα ενθουσιώδης, με δυναμική συμμετοχή και δημιουργικές τοποθετήσεις, αποδεικνύοντας τη σημασία του debate ως εργαλείου δημιουργικού διαλόγου και εκπαιδευτικού εργαλείου.
Ο Δήμος Τεμπών και το Κέντρο Κοινότητας ευχαριστούν θερμά για την πρόσκληση και την εξαιρετική συνεργασία τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, κ. Πέτρου Νικόλαο, Λυκειάρχη Συκουρίου και κ. Γκαλμπογκίνη Μιχαήλ, Λυκειάρχη Πυργετού.
Με αφορμή τη συγκεκριμένη δράση, ο Δήμαρχος Τεμπών, κ. Γιώργος Μανώλης, δήλωσε:
“Η συζήτηση για την επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους εφήβους είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Μέσα από αυτές τις διαδραστικές δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, να ενισχύσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και να προσεγγίσουν το θέμα με ώριμη και τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία. Ως Δήμος Τεμπών, στηρίζουμε πρωτοβουλίες που ενθαρρύνουν τον δημιουργικό διάλογο και την ενεργή συμμετοχή των νέων μας στα κοινωνικά ζητήματα, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση υπεύθυνων και σκεπτόμενων πολιτών.”
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις