ΛΑΡΙΣΑ
Διακήρυξη της Κ.Α.Μ.Εκπ. για τις εκλογές της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας – Υποψήφιος ο Λαρισαίος Παναγιώτης Ρεμπάπης

Μετά από κάθε διεθνή διαγωνισμό ο/η Πρόεδρος της Δημοκρατίας υποδέχεται τους συμμετάσχοντες μαθητές και τους υπεύθυνους της Εταιρείας. Η κοινή γνώμη, και μόνο με τη λέξη Μαθηματικά, διάκειται ευμενώς.
Αντίθετα, ο μέσος μαθηματικός αντιμετωπίζει την ΕΜΕ κατά κανόνα με αίσθημα που κυμαίνεται από αδιαφορία έως οργή. Στις εκλογές συμμετέχουν κάτι περισσότερο από 1000 άτομα, περίπου 4% του συνόλου των Μαθηματικών της Ελλάδας! Ποτέ δεν απαντήθηκε το ερώτημά μας προς τη διοίκηση για τον αριθμό των ενεργών μελών, αλλά από τα έσοδα από συνδρομές δε φαίνεται να ξεπερνούν κατά πολύ τον αριθμό αυτό.
Πού οφείλεται αυτή η αντίφαση; Η απάντηση είναι απλή. Η διοίκηση της ΕΜΕ δεν αξιοποιεί το κύρος της – που εν πολλοίς οφείλεται στο παρελθόν – ούτε για την αναβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης ούτε για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των μαθηματικών ούτε για την επιμόρφωση των συναδέλφων ούτε για την προώθηση καινοτόμων δράσεων, παρά μόνο για τη διεξαγωγή των διαγωνισμών, για την προβολή των «ημετέρων» με διάφορους τρόπους, για φιέστες χωρίς ουσία, όπως συνέβη με το περίφημο έτος Μαθηματικών. Πάνω απ’ όλα, δεν δείχνει το παραμικρό ενδιαφέρον για αυτό που εμείς λέμε «Μαθηματικά για όλους», το οποίο υποκριτικά υιοθετεί στα λόγια, αλλά προκειμένου να εντοπίσει τους «εκλεκτούς» των ολυμπιάδων απογοητεύει τα παιδιά που λαμβάνουν μέρος στον «Θαλή», με θέματα πολύ μακριά από αυτά που ένας καλός μαθητής σχολείου μπορεί να αντιμετωπίσει. Η Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση (ΚΑΜΕΚΠ) έχει κεντρικό της σύνθημα: «Μαθηματική Εκπαίδευση για όλους». Από αυτό το πρίσμα κρίνουμε τις εξελίξεις και τη στάση της διοίκησης της ΕΜΕ.
Ακόμη και εντός των σημερινών συνθηκών, δεν αξιοποιούνται όλα τα μέσα ώστε να «σώσουν οτιδήποτε αν σώζεται» οι στυλοβάτες μιας τέτοιας προσπάθειας δηλ. οι εκπαιδευτικοί του Δημόσιου Σχολείου και Πανεπιστημίου: Θεωρούμε ότι βασική επιδίωξη πρέπει να είναι η στήριξή τους, η αναβάθμιση του ρόλου και της θέσης τους, τα επαγγελματικά δικαιώματα, οι θέσεις εργασίας, η βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους, αλλά κυρίως η επιμόρφωσή και η δυνατότητα συμμετοχής τους στη λήψη κρίσιμων για την Παιδεία αποφάσεων.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Αντί να ενισχύσει τα ΑΕΙ με προσωπικό και πόρους, νομοθετεί την ίδρυση Ιδιωτικών ΑΕΙ.
• Εξισώνει τα πτυχία ιδιωτικών σχολών μη ελεγχόμενης ποιότητας με τα πτυχία των Πανεπιστημίων, καταργώντας έμμεσα το Σύνταγμα της χώρας. Οφείλουμε να καταγγείλουμε αυτή την απόφαση που, εκτός των άλλων, αποτελεί προσβολή των ελληνικών ΑΕΙ πολλά από τα οποία έχουν πετύχει μεγάλες διεθνείς διακρίσεις.
Στο σύστημα πρόσβασης: Επαναφέρει βαθμολογικά όρια που παίζουν το ρόλο του «κόφτη», ίσως για να συμπληρώσει το δώρο στους ιδιοκτήτες των «κολλεγίων» της προηγούμενης παραγράφου και των ιδιωτικών πανεπιστημίων, που θα ακολουθήσουν. Στο Μαθηματικό Ιωαννίνων 210 θέσεις έμειναν κενές!
Προτείνουμε τη δημιουργία ομάδας μελέτης των επιδόσεων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και της συσχέτισης της βαθμολογίας με την Ακαδημαϊκή πορεία για να δούμε πόσο επιστημονικά ορθό είναι ένα τέτοιο μέτρο.
· Η από κοινού εξέταση των υποψηφίων των Σχολών Θετικών Επιστημών με τους υποψήφιους των Οικονομικών Σχολών αδικεί τους δεύτερους, γιατί τους στερεί την δυνατότητα να προετοιμαστούν στην ύλη που θα τους χρειαστεί στο Πανεπιστήμιο: Στατιστική, Πιθανότητες, Γραμμική Άλγεβρα κ.ά. Εξάλλου τα ποσοστά κάτω από την βάση στα Μαθηματικά αυτών των υποψηφίων, έφτασαν να ξεπεράσουν το 80%!…
· Η μη εξέταση των υποψήφιων των Σχολών Υγείας στα Μαθηματικά, στερεί τους υποψήφιους ιατρούς από γνώσεις στη Στατιστική, Πιθανότητες, Θεωρία αποφάσεων, Συνδυαστική κ.ά, εφόδια απαραίτητα για την έρευνα.
Επίσης, οι αποφάσεις που παίρνονται π.χ. για την πανδημία εμπίπτουν και σε περιοχές των Μαθηματικών όπως: Θεωρία Λήψης Αποφάσεων, Θεωρία Παιγνίων, Πιθανότητες, Στατιστική κ.ά.
· Στο Λύκειο: Σε πολλά Σχολεία έχουμε κενά σε Μαθηματικούς μέχρι τα Χριστούγεννα, με αποτέλεσμα το χάσιμο εκατοντάδων ωρών για τους μαθητές, αλλά και καθυστερημένη τοποθέτηση αναπληρωτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται!…
ΌΛΑ τα προηγούμενα έχουν έναν κοινό παρονομαστή:
Η Ελλάδα είναι στην τελευταία θέση μεταξύ 38 χωρών του ΟΟΣΑ, δαπανά περίπου 7% των κρατικών δαπανών, όταν ο Μ.Ο. στην Ευρώπη είναι 12% και χώρες όπως η Κόστα Ρίκα κ.ά. δαπανούν 15%!
• Η Τράπεζα Θεμάτων, ίσως παγκόσμια πρωτοτυπία, ως μέσο αξιολόγησης με γραπτές εξετάσεις, πέρα από τον ταξικό της χαρακτήρα, διαστρεβλώνει περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία, μέρος της οποίας οφείλει να είναι η αξιολόγηση. Ενισχύεται η παπαγαλία σε βάρος της κριτικής ικανότητας και η βαθμοθηρία σε βάρος της ανάπτυξης και της αγάπης για τα Μαθηματικά.
Στο Γυμνάσιο:
· Αλλαγή στη δομή των θεμάτων στις εξετάσεις με σκοπό την αναβάθμιση της Γεωμετρίας!…
· Δυστυχώς, ενώ εκπονούνται νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τα Μαθηματικά και συγγραφικές ομάδες γράφουν βιβλία ώστε να μπούμε στην εποχή του πολλαπλού βιβλίου (χρειάζεται;), όλα αυτά γίνονται απούσης της ΕΜΕ! Γιατί;
Στην κοινωνία: Είναι απίστευτα τα πλήγματα κατά του ορθολογισμού, κατ’ εξοχήν μαθηματικής ιδιότητας, που προέρχονται από κυβερνητικούς παράγοντες και μεγεθύνονται από τα ΜΜΕ.
Προτείναμε την οργάνωση διαλέξεων μέσω των ηλεκτρονικών μέσων με εκλαΐκευση των μαθηματικών όρων που ακούγονται. Επιπλέον, μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε το αυξημένο ενδιαφέρον για την Στατιστική, τις γραφικές παραστάσεις, το ρυθμό μεταβολής για να φτιάξουμε μια τράπεζα σχετικών θεμάτων που να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς.
· Πονάμε για την αδιαφορία της διοίκησης της ΕΜΕ για όλα αυτά. Πονάμε που τον διαγωνισμό «Πυθαγόρας» τον βλέπουν μόνο σαν την κότα με τα χρυσά αβγά (10 € κοστίζει η συμμετοχή και διεξάγεται μόνο σε Ιδιωτικά Σχολεία).
· Πονάμε βλέποντας η ΕΜΕ να ασχολείται μόνο με τα παιδιά που ήδη διακρίνονται στα Μαθηματικά μέσω των άλλων διαγωνισμών της.
· Πονάμε βλέποντας την ΕΜΕ να μην είναι συνομιλητής του Υπουργείου Παιδείας για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και το πολλαπλό βιβλίο (χρειάζεται;) στα Μαθηματικά!
· Πονάμε βλέποντας τα περιοδικά να βαλτώνουν με ακραίο παράδειγμα τον μη λειτουργικά χρήσιμο ΕΥΚΛΕΙΔΗ Β΄.
· ΠΟΝΑΜΕ να βλέπουμε το 96% περίπου των Μαθηματικών να έχει γυρίσει την πλάτη στην ΕΜΕ!…
Η ΕΜΕ υπό την εικοσαετή διοίκηση από την σύμπλευση δύο παρατάξεων δεν ανταποκρίνεται κατ’ ελάχιστον στις ανάγκες των εργαζόμενων μαθηματικών, αλλά και της μαθηματικής εκπαίδευσης. Η Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση (ΚΑΜΕΚΠ) προσπαθεί και εντός της ΕΜΕ, αλλά και με ανοιχτές εκδηλώσεις να στηρίξει το αίτημα για Μαθηματικά για όλα τα παιδιά χωρίς ταξικούς ή άλλους φραγμούς, αλλά και προοδευτικό περιεχόμενο και διδακτικές μεθόδους για την κρίσιμη για το μέλλον των παιδιών μαθηματική εκπαίδευση.
Εκδημοκρατισμός της εταιρείας
Επιβάλλεται: 1. Να θεωρούνται όλα τα μέλη ισότιμα δηλαδή να σταματήσει ο διαχωρισμός σε τακτικά και αντεπιστέλλοντα.
2. Να διεξάγονται οι εκλογές με εκλογικά τμήματα στα παραρτήματα.
Έτσι, πιστεύουμε ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή μελών στα παραρτήματα, πράγμα που θα αποτελέσει αφορμή για περαιτέρω ενεργοποίηση των μελών αυτών.
Διά ταύτα: Συνάδελφε, υπάρχει ανάγκη να ακουστεί η φωνή σου!
Στόχος μας είναι να την βοηθήσουμε να ακουστεί είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε. Δεν θέλουμε να επιβάλουμε τις θέσεις μας. Θέλουμε να ακουστούν, να συγκρουστούν με επιστημονικά όπλα, να προκύψουν πιθανώς συνθέσεις.
Σε καλούμε να μας στηρίξεις στις εκλογές της ΕΜΕ, μα περισσότερο σε καλούμε να συμμετάσχεις ενεργά στην προσπάθειά μας για τη βελτίωση της Μαθηματικής εκπαίδευσης και για την αναβάθμιση του ρόλου των μαθηματικών.
Κ.Α.Μ.Εκπ. ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΝΙΚΗΣ
[ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΜΕ),2025]1. ΓΕΩΡΓΟΥΤΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Μέση Εκπαίδευση (Μ.Ε.)
2. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ Μ.Ε.
3. ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΦΙΛΑΡΕΤΗ Πανεπ. Εκπ.
4. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ Μ.Ε.
5. ΚΑΡΑΜΠΕΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Μ.Ε.
6. ΚΙΣΚΗΡΑΣ ΧΡΙΣΤΟΣ Μ.Ε.
7. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Μ.Ε.
8. ΜΑΚΡΗ ΙΩΑΝΝΑ Μ.Ε.
9. ΜΑΡΙΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Μ.Ε.
10. ΟΡΦΑΝΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ Μ.Ε.
11. ΡΕΜΠΑΠΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Μ.Ε.
12. ΣΙΟΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Μ.Ε.
13. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΕΛΕΝΗ Μ.Ε.
14. ΤΖΑΦΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Μ.Ε.
15. ΦΑΚΟΥΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Μ.Ε.
ΓΙΑ Ε.Ε.
1. ΓΙΑΝΝΙΩΤΗ ΕΥΘΥΜΙΑ-ΑΝΝΑ Μ.Ε.
2. ΚΟΜΠΟΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Μ.Ε.
3. ΛΙΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Μ.Ε.
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις