ΚΟΣΜΟΣ

Γαλλία: Πρόστιμο στην Apple από την Αρχή κατά του Αθέμιτου Ανταγωνισμού – Δεν ζήτησαν συγκεκριμένες αλλαγές στο ATT, απαντά η Apple

Οι γαλλικές αρχές κατά του αθέμιτου ανταγωνισμού επέβαλαν στην Apple  πρόστιμο 150 εκατομμυρίων ευρώ κρίνοντας ότι «ο τρόπος με τον οποίο εφάρμοσε το λογισμικό της App Tracking Transparency (ATT) δεν συνάδει με τη δέσμευση της εταιρείας να προστατεύσει τα δεδομένα των χρηστών.

Εκτός από το πρόστιμο, η Apple θα πρέπει να δημοσιεύσει την απόφαση στην ιστοσελίδα της για επτά ημέρες.

Οι αρχές στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Ρουμανία και την Πολωνία έχουν ανοίξει παρόμοιες έρευνες σχετικά με την ATT, την οποία η Apple προωθεί ως προστασία της ιδιωτικής ζωής.

Το πρόστιμο είναι το τελευταίο από μια ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή εναντίον του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού, την ώα που ο Ντόναλντ Τραμπ απειλεί να επιβάλει δασμούς ως απάντηση σε τέτοιες κυρώσεις.

«Αν και είμαστε απογοητευμένοι με τη σημερινή απόφαση, η Γαλλική Αρχή Ανταγωνισμού δεν ζήτησε συγκεκριμένες αλλαγές στο ATT», ανέφερε η Apple σε ανακοίνωση.

Η γαλλική Αρχή είπε ότι «εναπόκειται στην αμερικανική εταιρεία να διασφαλίσει τη συμμόρφωση».

Η λειτουργία, που εισήχθη από την Apple το 2021, απαιτεί από τις εφαρμογές να λαμβάνουν τη συναίνεση του χρήστη μέσω ενός αναδυόμενου παραθύρου πριν παρακολουθήσουν τη δραστηριότητά τους σε άλλες εφαρμογές και ιστότοπους.

Εάν απορριφθούν, η εφαρμογή χάνει την πρόσβαση σε πληροφορίες για αυτόν τον χρήστη που ενεργοποιεί την προστασία από διαφημίσεις. Ωστόσο, η Apple κατηγορήθηκε ότι χρησιμοποιεί το σύστημα για να προωθήσει τις δικές της διαφημιστικές υπηρεσίες περιορίζοντας ταυτόχρονα τους ανταγωνιστές.

«Περισσότερος έλεγχος του απορρήτου»

Στην απόφασή της, η Αρχή Ανταγωνισμού της Γαλλίας ανέφερε ότι η δυνατότητα ATT οδηγεί σε υπερβολικό αριθμό παραθύρων συναίνεσης για εφαρμογές τρίτων σε iPhone και iPad.

Διαπίστωσε επίσης ότι το σύστημα της Apple απαιτεί από τους χρήστες να εξαιρεθούν από την παρακολούθηση διαφημίσεων δύο φορές και όχι μία φορά «υπονομεύοντας την ουδετερότητα της δυνατότητας» και προκαλώντας οικονομική ζημιά στους εκδότες εφαρμογών και στους παρόχους υπηρεσιών διαφημίσεων, ειδικά όσους βασίζονται στη συλλογή δεδομένων από τρίτους για να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις τους.

Μετά από καταγγελίες από φορείς της διαφημιστικής βιομηχανίας που ισχυρίστηκαν ότι η ATT εμπόδιζε την ικανότητά τους να στοχεύουν χρήστες, η γαλλική αρχή ανταγωνισμού αρνήθηκε αρχικά να επιβάλει έκτακτα μέτρα το 2021, αλλά συνέχισε την έρευνά της.

«Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί μια σημαντική νίκη για τις 9.000 εταιρείες στο διαδικτυακό οικοσύστημα μέσων ενημέρωσης και διαφήμισης», ανέφεραν σε κοινή δήλωση αρκετοί φορείς του κλάδου, όπως η Alliance Digitale, το Internet Advertising Syndicate και η Ένωση Εταιρειών Συμβουλευτικής και Αγοράς μέσων.

Ο επικεφαλής της Αρχής Ανταγωνισμού της Γαλλίας, Μπενουά Κερ, είπε ότι το πρόστιμο των 150 εκατομμυρίων ευρώ φαινόταν «λογικό» δεδομένου ότι τα έσοδα της Apple έφτασαν κοντά στα 400 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.

Πηγή: AFP

Πηγή: ertnews.gr

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις