ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκε 7,5% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το πρώτο δίμηνο του 2025

Άνοδο 7,5% σε αξία πωλήσεων κατέγραψε η κατηγορία των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCG) το πρώτο δίμηνο του 2025 στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Circana.
Τα τυποποιημένα προϊόντα (fixed barcode) σημείωσαν ανάπτυξη 6,5% ενώ τα επί ζυγίω (random weight) 10,9%.
Αύξηση του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ
Για το πρώτο δίμηνο του 2025, ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ ήταν 1,98 δισ. ευρώ, με τα 1,5 δισ. ευρώ να προέρχονται από τα τυποποιημένα προϊόντα και τα υπόλοιπα 453 εκατ. ευρώ από τα επί ζυγίω.
Για το αντίστοιχο διάστημα του 2024, ο τζίρος ήταν 1,8 δισ. ευρώ, με τα 1,4 δισ. ευρώ να προέρχονται από τα τυποποιημένα και τα υπόλοιπα 408 εκατ. ευρώ από τα επί ζυγίω.
Το πρώτο δίμηνο του 2025, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 1,9%.
Όλες οι μεγάλες κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία το πρώτο δίμηνο του 2025. Ειδικότερα, τα Τρόφιμα παρουσίασαν 8,5% ανάπτυξη, τα είδη Οικιακής Φροντίδας 2,2% και τα είδη Υγείας και Ομορφιάς 1,5%. Όπως είναι φανερό, η κατηγορία των Τροφίμων παρουσιάζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων, με τζίρο 82,8% του συνολικού τζίρου, με τα τυποποιημένα τρόφιμα να προσφέρουν το 59,9%, και τα επί ζυγίω το 22,9%.
Οι τιμές στα ράφια
Το πρώτο δίμηνο του 2025, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 1,9%. Εξετάζοντας τις τιμές ανά γίγα-κατηγορία προϊόντων, βλέπουμε ότι η μέση τιμή ανά μονάδα στα τρόφιμα αυξήθηκε κατά 3% ενώ μείωση παρατηρήθηκε στα προϊόντα Υγείας και Ομορφιάς και Οικιακής Φροντίδας, κατά 2,7% και 1,4 αντιστοίχως.
Αξία και όγκος πωλήσεων ανά κατηγορία
Την μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία πωλήσεων κατέγραψε η κατηγορία των αλκοολούχων ποτών, με αύξηση της αξίας κατά 21,8% και του όγκου 15,1%.
Ακολουθούν τα snacks, με αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 8,7% και του όγκου 1,3%. Τα κατεψυγμένα προϊόντα παρουσίασαν ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 8,4% και σε όγκο 8,3%. Τα μη αλκοολούχα ποτά κατέγραψαν αύξηση 7,9% σε αξία πωλήσεων και 5,4% σε όγκο πωλήσεων. Τα γαλακτοκομικά παρουσίασαν αύξηση 7,3% σε αξία πωλήσεων και 5,8% σε όγκο.
Επώνυμα και PL προϊόντα
Ο ρυθμός ανάπτυξης των επώνυμων προϊόντων το πρώτο δίμηνο του 2025 σημείωσε αύξηση κατά 6,9%, με μερίδιο αγοράς 73,2% ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) σημείωσαν μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης (5,4%) με μερίδιο αγοράς 26,8%.
Στα Τρόφιμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφθασε το 27%, στα προϊόντα Υγείας και Ομορφιάς το 21,3% και στα προϊόντα Οικιακής Φροντίδας το 27,8%.
Προωθητικές ενέργειες
Όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες, το 23,4% των πωλήσεων προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης, με μια υποχώρηση 2,6 ποσοστιαίων μονάδων (-2,6pp).
Τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές περισσσότερο, σύμφωνα με την Circana, είναι τα hypermarkets και τα μικρά σημεία πώληση
Αναφορικά με τις τρεις γίγα-κατηγορίες, το 23,9% των πωλήσεων των τροφίμων προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης (-2pp). Για τα προϊόντα Υγείας και Ομορφιάς το σχετικό ποσοστό διαμορφώθηκε στο 24,1% (-5,3pp) και για τα προϊόντα Οικιακής Φροντίδας στο 20,2% (-5,5pp).
Οι καταναλωτές προτιμούν τα hypermarkets και τα μικρά σημεία πώλησης
Τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές περισσσότερο, σύμφωνα με την Circana, είναι τα hypermarkets και τα μικρά σημεία πώλησης. Οι πωλήσεις των hypermarkets (πάνω από 2.500 τ.μ.) ενισχύθηκαν κατά 9% ενώ τα μικρά καταστήματα ( έως 400 τ. μ.) 8,1%, κάτι που επιβεβαιώνει την ανάγκη των καταναλωτών για τις καθημερινές αγορές τους. Ακολουθούν τα καταστήματα με επιφάνεια 1000-2500 τ.μ. που σημείωσαν ανάπτυξη πωλήσεων 6,1% και τα καταστήματα με επιφάνεια 400-1000 τ.μ. των οποίων οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 5,1%.
Στην Κρήτη η μεγαλύτερη ανάπτυξη των πωλήσεων
Η γεωγραφική περιοχή στην οποία σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη, με αύξηση 8,8%. Ακολουθεί η Πελοπόννησος με 8,2%, τα Νησιά με 7,9 %, η Αττική με 6,6%, η Θεσσαλονίκη με 6,5%, η Κεντρική Ελλάδα με 4,8% και η Βόρεια Ελλάδα με 4,6%.
Πηγή: ot.gr
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις