ΛΑΡΙΣΑ

Η “PISA” στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας

Ολοκληρώθηκε η φετινή διεθνής έρευνα που αποσκοπεί στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης – Το Σεπτέμβριο του 2026 τα αποτελέσματα

Mε απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας η διενέργεια του διαγωνισμού (έρευνας) “PISA 2025” (Programme for International Student Assessment) στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας το οποίο είχε ενταχθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο στο κατάλογο των 245 επιλεγεισών σχολικών μονάδων της χώρας για τη συμμετοχή στη φετινή έρευνα.

Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για το ΥΠΑΙΘΑ, ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης της έρευνας PISA με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Η “PISA” θεωρείται, επίσης, βασικό εργαλείο σε αυτήν την προσπάθεια, με όρους ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και μείωσης της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων.

Την ευθύνη για τη διεξαγωγή της “PISA”, η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του «Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης» (ΟΟΣΑ), είχε στη χώρα μας για τη φετινή χρονιά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), δρομολογώντας, υποστηρίζοντας και ελέγχοντας την διενέργεια της έρευνας στις κατά τόπους συμμετέχουσες σχολικές μονάδες, δια τους Διευθυντών. Με τη σειρά τους οι Διευθυντές, επόπτευσαν το έργο των εκπαιδευτικών που όρισαν στις θέσεις των “Συντονιστών” στις οποίες τοποθετήθηκαν, κατά βάσιν, εκπαιδευτικοί της Πληροφορικής (κλ. ΠΕ86) δεδομένου ότι η διενέργεια της όλης διαδικασίας διεξάγεται ηλεκτρονικά στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών των σχολείων.

Η έρευνα διεξήχθη σε 90 χώρες με σκοπό να εξετασθεί κατά πόσον οι γνώσεις και οι δεξιότητες που διαθέτουν οι 15χρονοι μαθητές, σε κάθε χώρα, τους επιτρέπουν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις

απαιτήσεις της καθημερινής ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών, καθώς και στα πρόσθετα πεδία των Αγγλικών (“Foreign Language Assessment”) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο («Learning in a Digital World»).

Η συμμετοχή στο σύνολο της χώρας ανήλθε σε 8.500 και πλέον μαθητές (συμμετοχή ρεκόρ στα χρονικά διεξαγωγής της έρευνας PISA στην Ελλάδα) οι οποίοι καθοδηγήθηκαν σ΄ όλα τα στάδια από τους Διευθυντές των σχολείων και τους ορισθέντες ως Συντονιστές της διαδικασίας εκπαιδευτικούς που έφθασαν τους 500. Τα αποτελέσματα της έρευνας, ανά χώρα, αναμένεται να ανακοινωθούν τον Σεπτέμβριο του 2026.

* Από πλευράς του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας συμμετείχε στην έρευνα το σύνολο των μαθητών/-τριών της Α’ τάξεως, υπό την εποπτεία του Διευθυντή του σχολείου κ. Χάρη Ανδρεόπουλο με Συντονιστή διαδικασίας της διενεργηθείσας έρευνας τον κ. Ηλία Λιάκο, καθηγητή Πληροφορικής (κλ. ΠΕ86) του σχολείου. Στους μαθητές και τις μαθήτριες επιδόθηκαν Βεβαιώσεις συμμετοχής.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις
Ετικέτες